Connect with us

Data

Danske medier propfodrede Facebook i 2020

Hver time døgnet rundt alle årets dage slår danske medier 22 opslag op på Facebook. Det er en stigning på 12 procent i forhold til 2019

Udgivet

den

Danske medier propfodrede Facebook 2020
Foto: Pixabay

De danske medier elsker at hade Facebook, men kan ikke helt holde sig væk. I 2020 slog 67 forskellige danske medier derfor hele 196.402 opslag op – det svarer til 22 opslag i timen alle årets timer.

Det er en stigning på flere end 21.000 opslag i forhold til 2019, hvor de samme 67 medier, slog godt 175.000 opslag op på Facebook. Omsat til procent, er der tale om en stigning på 12 procent.

Når man ser på feedbacken fra brugerne er det måske ikke så overraskende, for de næsten 200.000 opslag kastede i alt 78.697.278 likes, delinger, kommentarer og reaktioner af sig. Større engagement og brugerkontakt opnås næppe med andre midler.

Her er listen over de enkelte mediers aktiviteter og nedenfor følger de konkrete opslag, der fik flest likes, kommentater, delinger og reaktioner.

Flest interaktioner i alt (84.764)

Flest likes i alt (38.656)

Flest kommentarer i alt (37.485)

Flest delinger i alt (28.570)

Flest ❤️️ i alt (16.339)

Flest 😮 i alt (6.303)

Flest 😁 i alt (14.890)

Flest 😢 i alt (11.877)

Flest 😡 i alt (16.954)

Flest “care” i alt (4.022)

1.454 opslag har ikke fået en eneste interaktion.

Læs også