Connect with us

Hvad er Medietrends

Medietrends.dk er for dig, der interesserer dig for den rivende udvikling i medierne. Her samles nye tanker og perspektiver, der forhåbentlig inspirerer dig til at tænke og handle på nye måder.

Medietrends.dk giver overblik over de vigtigste nyheder og input om medieudvikling, journalistik og kommunikation og tilsætter den kontekst, der gør dem relevante for danske øjne.

Medietrends.dk er også forum for originale kommentarer og analyser.  Kompetente og originalt tænkende gæsteskribenter er altid velkomne og bidrager ofte til nytænkningen på Medietrends.

Medietrends.dk er optimistisk, nysgerrig og tilpas bekymret på mediefagets vegne. Optimistisk, fordi det blomstrer med ideer og eksperimenter. Nysgerrig, fordi det er dejligt med bevægelse. Småbekymret fordi der SKAL ske noget.

Medietrends ambition er at give dig overblik, inspiration, energi og den nødvendige viden til, at du kan løse dine opgaver bedst muligt – uanset om du er kritisk mediebruger eller arbejder professionelt med medier og kommunikation.

Medietrends.dk er et startup medie og har brug for din feedback. Du er derfor velkommen til at maile med forslag, kritik og ros. Og så støtter du i øvrigt rigtig godt ved at dele Medietrends.dk med venner og kolleger, der har samme interesser som dig.

Der er en cocktail af muligheder for at følge Medietrends.dk: 

Ugemail

Chatbot

Facebook

Twitter

God læselyst

Jan Birkemose, stifter af Medietrends.dk

Kontakt på mail eller +45 23 38 42 10

CVR-nr. 36138556

Sådan arbejder Medietrends:

Faktatjek – Medietrends anvender udelukkende kvalitetskilder. Alle faktuelle oplysninger verificeres og kildeangives før de viderebringes.

Etik – Medietrends tilstræber en konstruktiv, kritisk og fair redaktionel linje. Det betyder blandt andet, at omtalte personer eller organisationer altid har mulighed for at komme til orde og at alt indhold er balanceret for synspunkter.

Ligeledes er der transparens om interesser og motiver hos kilder og Medietrends selv.

Ejerskab: Medietrends ejes 100 procent af Jan Birkemose. De bærende indtægter kommer fra annoncer, kurser, konsulentopgaver, netværk og foredrag.

Redaktion: Medietrends skrives primært af Jan Birkemose, der også er ansvarshavende chefredaktør. Eksterne skribenter optræder også på Medietrends med blogs, analyser og debatindlæg.

Rettelser:

Hvis Medietrends laver fejl, bliver de rettet hurtigst muligt. Ser du en fejl, så kontakt venligst jan@medietrends.dk

Medietrends er tilmeldt Pressenævnet