Medietrends Netværk
Et netværk for mediechefer, der tager udvikling alvorligt og ønsker at være helt opdateret på tendenser, udfordringer og muligheder i mediebranchen.
Invester fem formiddage om året på at udforske aktuelle temaer indenfor medieinnovation. Sammen med et stærkt netværk af andre udviklingsorienterede mediemennesker får du konkret inspiration, energi og ny viden, der umiddelbart kan omsættes til redaktionelle gevinster.
Netværket giver dig mulighed for at diskutere kernen af dit arbejde med andre fagligt stærke kolleger, der også har udviklingsansvar for deres medier.
Det får du ud af netværket
Medietrends Netværk forbedrer dine muligheder for konstruktivt at håndtere medieverdens mange forandringer. Det er din sikkerhed for, at du hele tiden er klædt på til at håndtere nye udfordringer og muligheder for dit medie.
Du får en effektiv efteruddannelse, kompetenceudvikling og nye strategiske indsigter, der gør dig til en bedre medieleder.
Og så får du værdifulde kontakter, som du har glæde af i hele din karriere.
Sådan foregår det
Hvert netværksmøde har et aktuelt tema og faciliteres af netværksleder og stifter af Medietrends Jan Birkemose. Efter den fælles morgenkaffe angriber vi dagens tema. En kompetent ekstern ekspert i dagens emne bidrager med sine indsigter, tanker og erfaringer, og netværket finder sammen frem til de perspektiver og pointer, som er værdifulde at tage med hjem.
På netværksmødet har vi et skarpt og konkret fokus på, hvad dagens tema betyder for dig og dit medie og hvilke muligheder, der umiddelbart kan arbejdes videre med. Netværket er en hurtigt arbejdende task force, der sætter alle erfaringer, ideer og perspektiver i lokalet i spil. Sparring og fortrolighed sikrer, at alle får brugbar viden og inspiration med hjem.
Hvert møde vender naturligvis også de seneste vigtige, aktuelle og relevante begivenheder.
Vi slutter formiddagen af med fælles frokost.
Mellem møderne holder vi netværket varmt ved hjælp af en lukket online-gruppe.
Hvis du er forhindret i at komme til et møde, er du velkommen til at sende en relevant kollega.
Hvilke temaer?
Temaerne er solide trends, der har potentiale til at påvirke dit medie. Vi vil beskæftige os med konkrete nye værktøjer/metoder/platforme/ideer, der kan bruges til formidling, distribution eller salg af journalistik. Og vi kommer til at diskutere de strategiske svar på forandrede medievaner, som dine brugere er påvirkede af.
Netværket er ikke en workshop for superbrugere, men en inspirerende tænketank for ligestillede mediechefer, der tror på, at fælles ideudvikling og analyse skaber det bedste bidrag til, at hvert enkelt netværksmedlem kan udvikle og styrke sit eget medies strategi på et højere niveau.
Netværkets deltagere har naturligvis indflydelse på valget af temaer.
Netværket vil gerne være fleksibelt og kunne reflektere over udviklingen. Derfor programsættes temaerne sjældent mere end to møder frem.
Hvem er de andre?
Det er en forudsætning for optagelse i netværket, at man har strategisk ansvar for udvikling og innovation. Måske er du chefredaktør, måske direktør, udviklingschef eller noget andet. Din titel er ikke det afgørende. Det centrale er, at du vil være med til at gå i dybden med medieudvikling og innovation på netværkets møder.
Vi undgår, at der er direkte konkurrerende medier i netværket. Hvis der er tvivl, om et nyt medlem er konkurrent til dig, tages du bilateralt med på råd og vi finder en løsning.
Hvis du er forhindret i at komme til et møde, er du velkommen til at sende en relevant kollega.
Hvor og hvornår?
Vi mødes fem formiddage om året i iværksætter-ghettoen SoHo i Københavns Kødby. Datoerne for netværksmøderne planlægges et år forud, så du har mulighed for at planlægge i god tid.
Der er løbende optag i netværket (så længe der er plads).
I 2024 er møderne:
7/2
17/4
19/6
11/9
13/11
Pris
11.500 kroner ekskl. moms per år. Beløbet betales i forbindelse med din optagelse i netværket og opkræves rullende hver 12 måned derefter.
Prisen dækker alt.
Tilmelding
Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at ringe eller maile til Jan Birkemose. 23 38 42 10 netvaerk@medietrends.dk
Tilmeld dig på samme mail