Connect with us

Original

Popup nyhedsbrev fra Websummit

Alle techkonferencers svar på Roskilde Festival

Udgivet

den

Popup nyhedsbrev fra Websummit

Med mindst 1200 talere og 70.000 deltagere fra over 160 lande er Websummit ikke bare et af verdens største folkemøder, det er et kakofonisk flimmer af ideer, mennesker, magt, kapital, inspirerende take aways, stærke trends og spæde opfindelser som måske er kimen til fremtidens standarder.

Jeg deltager for fjerde år i træk på Websummit og i år vil jeg dele mine oplevelser og tanker i et dagligt nyhedsbrev. Mit fokus er – surprise, surprise – medier, kommunikation, formidling og til dels politik.

Måske modtager du allerede Medietrends ugentlige nyhedsbrev og så skal du ikke gøre andet end at forvente, at det i næste uge kommer hver aften – derefter bliver det normalt igen.

Hvis ikke du er tilmeldt, er det måske en god anledning nu.

Tilmeld dig nu og få Websummit koncentreret leveret i din indbakke. Det ryger afsted hver aften, så hurtigt det er muligt efter dagens program. Jeg zoomer ind på dagens vigtigste inputs, udpeger det, jeg vil forsøge at nå næste dag og tager et billede og en snak med nogle af dagens mest interessante startuppere.

Vi ses måske i din indbakke

Jan

Original

Radio24Syv lever videre på Facebook

Udgivet

den

Radio24Syv lever videre på Facebook

Når on air lamperne slukker på Radio24Syv vil radiostationens Facebooksider leve videre som et vidnesbyrd om 24Syvs succes igennem årene.

24Syv har ikke kun skabt opmærksomhed i æteren, men også i den grad på Facebook, hvor stationen er vokset konstant dag for dag i hele sin levetid. 24Syv slutter endda af med sin bedste måned nogensinde.

Det viser analyser Medietrends har lavet af Radio24Syvs perfomance på Facebook.

Kurven viser, hvor mange likes, kommentarer og delinger Radio24Syv har fået måned for måned siden efteråret 2015. Den sidste måned ender endda reelt endnu højere, eftersom Medietrends har trukket data allerede den 30. oktober kl 14:10, hvilket altså er knap halvanden døgn før måneden slutter.

Ser man istedet på antal personer, som liker Radio24Syvs Facebookside har væksten også været konstant og ikke overraskende med en afsluttende stigning, der formentlig er resultatet af den megen opmærksomhed i forbindelse med Radio24Syvs tab i udbuddet af den kommende DAB-kanal.

Der, hvor Radio24Syv for alvor adskiller sig fra andre medier på Facebook, er at de konsekvent har været utroligt meget bedre til at skabe engagement. Det viser en sammenligning af ni store mediers såkaldte interaction rate.

Det er et mål for, hvor mange likes, delinger og kommentarer hvert opslag får i forhold til antal følgere. Det betyder, at man kan sammenligne en stor Facebookside med mange følgere med en Facebookside med færre følgere.

Også på den målestok slutter Radio24syv på den absolutte top. Kurven taler sit eget sprog.

Ifølge Medietrends oplysninger kommer Radio24Syv ikke til at lukke Facebooksiderne i forbindelse med lukningen af stationen.

Hovedsiden, som der er her er analyseret på, fortsætter et passivt liv uden moderering, mens en række af programmernes Facebooksider overgår til værterne, som så selv beslutter, hvordan de skal leve videre.

Siden november 2015, hvor CrowdTangle begyndte at tracke Radio24Syv på Facebook, har stationen slået 5810 opslag op på Facebook.

Her er de ti, der fik flest likes, delinger og kommentarer:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu