Connect with us

Data

Frank Hvam vælter valgkampen på Facebook

På under et døgn er Frank Hvams valgvideo blevet valgkampens ubestridte mest virale opslag med mere end dobbelt så stort engagement som det næst mest populære opslag

Udgivet

den

På under et døgn er Frank Hvam valgvideo blevet valgkampens ubestridte mest virale opslag med flere end dobbelt så stort engagement som det næst mest populære opslag
Foto: Screendump fra Frank Hvams Facebookopslag

Mandag klokken 11.53 spillede komikeren Frank Hvam sig ind i valgkampen med et kæmpe viralt brag.

På under et døgn har hans video med opfordring til at stemme til Europa Parlaments-valget fejet alle andre Facebook-opslag fra partier og partiledere til side og indtaget førstepladsen, som det mest likede, delte og kommenterede opslag.

Efter knap 22 timer er Hvams video nået op på over 37.000 interaktioner og delingerne fortsætter med uformindsket styrke. P.t. er videoen set knap 800.000 gange.

Frank Hvams Favebookopslag dokumenterer også, at humor virker i politik. Af de knap 6.000 personer, der har givet en reaction på opslaget er hele 82 procent HaHa.

De mange interaktioner på opslaget fordeler sig med:

  • 16.423 likes.
  • 3.593 kommentarer
  • 11.374 delinger
  • 5.740 reactions (haha, love, angry m.v.)

Se Frank Hvams opfordring til at stemme til Europa Parlamentsvalget her:

Data

Top 50: Virallisten juli

Sommerens agurketid betød markant mindre liv på de sociale medier. Eneste store medie, der holdt dampen oppe var Berlingske

Udgivet

den

Top 50: Mest virale artikler fra danske medier

For langt de fleste medier, har sommeren betydet markant lavere aktivitet på de sociale medier.

Det betyder både lavere engagement på de enkelte artikler og lavere engagement på hele indsatsen.

Før sommerferien fik de mest delte, likede og kommende danske artikler over 50.000 interaktioner, i juli er det niveau faldet til godt 20.000.

Ser man på mediernes samlede mængde engagement er alle store medier, undtagen Berlingske, gået tilbage i forhold til juni, hvor Medietrends senest gjorde regnskabet op.

Det viser Medietrends virale barometer, der hver måned måler, hvilke medier, der skaber størst engagement på tværs af Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest.

Opgørelsen foretages med data, der leveres af Storyboard.news

I forhold til seneste udgave af Virallisten er listen over medier nu udvidet fra 30 til 50. Sammenligner man de 50 øverst placerede juni med juli, er der fire medier, der er skiftet ud:

Ud ryger:

  • Point of View International
  • Børsen
  • Pio Pio
  • Local Eyes

Ind kommer:

  • Folketidende
  • Ingeniøren
  • Fredericia Avis
  • Flaskeposten.nu

Se Virallisten for andre måneder

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu