Connect with us

Kurateret

Sådan fangede danske medier de største Google-søgninger i 2018

Medietrends har undersøgt, hvordan danske medier ranker på de mest populære Google-søgninger i 2018

Udgivet

den

Sådan fangede danske medier de største Google-søgninger i 2018

TV2, BT og DR er de store Google-hajer blandt de danske medier. Medietrends opgør hvert år, hvordan gode danske medier er til at indfange de mest populære søgninger.

Metoden er helt enkel: Hvor mange gange placerer medierne sig i søgeresultaternes top 5?

Ligger man i top 5 på årets Google-søgninger, kan man være sikker på at modtage uendelige strømme af trafik.

Undersøgelsen er foretaget ved hjælp af et Google-vindue i incognito-tilstand. Det betyder, at cookies og tidligere søgninger ikke spiller ind i Googles ranking af søgeresultater og det er på den måde det tætteste, man kan komme en neutral søgning.

Ud over at blive placeret i top 5, kan medierne også stræbe efter at blive vist i enten “tophistorier” eller “video”, som er billedekarruseller, som Google placerer i toppen af nogle søgeresultater.

Også her er TV2 er meget sikker vinder.

Du kan tjekke de mest populære Google-søgninger i 2018 her

Læs også