Connect with us

Kurateret

Nu kan podcast måles og vejes

Nu kan podcastproducenter og deres sponsorer endelig måle, hvor længe lytterne bliver hængende. Apple lancerer nyt værktøj

Udgivet

den

Nu kan podcast måles og vejes

Podcasting er i en rivende udvikling og måned for måned kommer der flere og flere podcast på markedet. Men frem til i dag, har de mange podcastproducenter (og deres sponsorer) haft uendelig lidt viden om deres lytters udholdenhed.

Bortset fra lidt spredt software på forskellige platforme, har ingen vidst, hvor længe lytterne er med i de ofte lange podcast-episoder. Ihvertfald ikke, hvis lytningen er foregået via Apples podcast app.

Men nu lancerer Apple et gratis analytics-værktøj, der viser, hvor mange lyttere podcastningen har hele vejen igennem podcasten.

Det vil skabe vigtig viden til både annoncører og producenter.

Et mockup fra Apple viser, hvordan værktøjet illustrerer lytterflowet.

Læs mere om det nye tool her

Foto: Claus Tom Christensen/Flickr

Læs også