Connect with us

Data

Top 50: Mest virale artikler fra danske medier – juni 19

TV2 står for næsten hver anden af danske mediers mest virale artikler i juni. Topemne er folketingsvalget

Udgivet

den

Mediernes mest virale artikler i 2019

TV2 dominerer med hele 24 ud af de 50 mest virale artikler fra danske medier i juni. Det viser Medietrends nye virale barometer, der hver måned måler, hvilke medier, der skaber størst engagement på tværs af Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest.

Opgørelsen foretages med data, der leveres af Storyboard.news

Medietrends vil fremover bringe et opdateret barometer hver måned. Virallisterne finder dels de 50 mest virale artikler og de samlede resultater for 30 digitale medier (se længere nede).

Fra næste måned, vil listerne desuden suppleres med væksttal i forhold til tidligere placeringer.

Fordelt på medier

Dykker man ned i hvordan de enkelte netsider generelt præsterer, ligger TV2 også i top. Det skyldes dels en meget stor aktivitet på de sociale medier og meget høje antal interaktioner for hver eneste opslag.

  • Data fra inkluderer likes, delinger og kommentarer fra Facebook, Twitter, LinkedIn og Pinterest.
  • Engagement på denne liste dækker både betalt og organisk engagement.
  • Data er hentet fra Storyboard.news den 1. juli og tager ikke højde for engagement, der er kommet siden denne dato.

Se Virallisten for andre måneder

Data

Corona får danske medier til at eksplodere på Facebook

Corona fylder alt i det danske samfund lige nu og det afspejles også på Facebook, hvor danskerne engagerer sig som aldrig tidligere

Udgivet

den

Corona får danske medier til at eksplodere på Facebook

Danskerne er ikke overraskende meget optaget af coronakrisen og det afspejles tydeligt på Facebook. Siden corona for alvor erobrede dagsordenen i uge 11 er antallet af likes, delinger og kommentarer til opslag fra danske medier næsten fordoblet.

Det viser en analyse, Medietrends har foretaget af aktiviteten hos 66 danske medier på Facebook.

Det stigende engagement skyldes ikke kun, at medierne er mere aktive og har slået 10-15 procent flere opslag op, men også at danskerne engagerer sig mere end de plejer.

Det kan man aflæse af den såkaldte interaction rate, der indikerer, hvor mange af følgerne, der engagerer sig.

Tallene i interaction rate virker måske små, men det skal ses i forhold til, at de 66 målte medier tilsammen har 6,4 millioner følgere.

De mange ekstra interaktioner skyldes især, at danskerne deler mere end de plejer. Men også emotionelle reaktioner, som SAD, LOVE og ANGRY er steget markant.

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu