Connect with us

Data

Top 50: Mest virale artikler fra danske medier – juni 19

TV2 står for næsten hver anden af danske mediers mest virale artikler i juni. Topemne er folketingsvalget

Udgivet

den

Top 25: Virallisten oktober 2019

TV2 dominerer med hele 24 ud af de 50 mest virale artikler fra danske medier i juni. Det viser Medietrends nye virale barometer, der hver måned måler, hvilke medier, der skaber størst engagement på tværs af Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest.

Opgørelsen foretages med data, der leveres af Storyboard.news

Medietrends vil fremover bringe et opdateret barometer hver måned. Virallisterne finder dels de 50 mest virale artikler og de samlede resultater for 30 digitale medier (se længere nede).

Fra næste måned, vil listerne desuden suppleres med væksttal i forhold til tidligere placeringer.

Fordelt på medier

Dykker man ned i hvordan de enkelte netsider generelt præsterer, ligger TV2 også i top. Det skyldes dels en meget stor aktivitet på de sociale medier og meget høje antal interaktioner for hver eneste opslag.

  • Data fra inkluderer likes, delinger og kommentarer fra Facebook, Twitter, LinkedIn og Pinterest.
  • Engagement på denne liste dækker både betalt og organisk engagement.
  • Data er hentet fra Storyboard.news den 1. juli og tager ikke højde for engagement, der er kommet siden denne dato.

Se Virallisten for andre måneder

Data

Top 25: Virallisten oktober 2019

BT er oktober måneds ubestridte mest virale medie med hele otte ud af de 25 mest virale historier

Udgivet

den

Top 25: Virallisten oktober 2019

Hver tredje virale mediehistorie i oktober var skrevet af BTs journalister. Det viser Medietrends virale barometer, der hver måned måler, hvilke medier, der skaber størst engagement på tværs af Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest.

Opgørelsen foretages med data, der leveres af Storyboard.news.

Blandt de 25 mest virale historier sniger Ugebrevet Mandag Morgen sig også ind med en sjælden 14 plads.

Kigger man på mediernes samlede regnskab, er TV2 atter på førstepladsen med hele 1,2 millioner likes, delinger og kommentarer.

Rækkefølgen på listen kan dog ikke sammenlignes med tidligere måneder, TV2 tidligere er blevet målt med fire forskellige url-adresser, nemlig nyheder, sport, underholdning og vejr. Fra og med denne måned slås de fire katagorier sammen til en.

Se Virallisten for andre måneder

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu