Connect with us

Data

Ghitas virale døgn – kogt ned til 30 sekunder

Video viser, hvordan den virale storm om Ghita Nørby-interviewet bredte sig time for time på Twitter

Udgivet

den

Hvordan ser det ud på Twitter, når noget går viralt?

Det kan du se i denne video, der samler alle opslag, der indeholder ordet Ghita, fra det seneste døgn. Læg mærke til, at knopskydningen går næsten i stå mellem 14 sec og 20 sec – det er mens det er nat.

Overvej at gøre videovinduet stort ved at klikke på firkant i nederste højre hjørne.

Video af Hoaxy af alle tweets med ordet Ghita

Se visualiseringen i oprindelig kvalitet her. (kræver at du logger ind med Twitter)

Frem til klokken 14:15 torsdag eftermiddag er der blevet skrevet 194 twitter-opslag om det omstridte radiointerview med Ghita Nørby.

Disse tweets er blevet retweetet 272 og ialt har de modtaget 6531 likes.

Kommentarer og likes til disse er ikke optalte.

Her er de fem mest interagerede tweets fra perioden. (som det så ud torsdag klokken 15:30. antal likes og retweets på hver enkelt vil fortsætte med at ændre sig)

Data

Top 50: Virallisten juli

Sommerens agurketid betød markant mindre liv på de sociale medier. Eneste store medie, der holdt dampen oppe var Berlingske

Udgivet

den

Top 50: Mest virale artikler fra danske medier

For langt de fleste medier, har sommeren betydet markant lavere aktivitet på de sociale medier.

Det betyder både lavere engagement på de enkelte artikler og lavere engagement på hele indsatsen.

Før sommerferien fik de mest delte, likede og kommende danske artikler over 50.000 interaktioner, i juli er det niveau faldet til godt 20.000.

Ser man på mediernes samlede mængde engagement er alle store medier, undtagen Berlingske, gået tilbage i forhold til juni, hvor Medietrends senest gjorde regnskabet op.

Det viser Medietrends virale barometer, der hver måned måler, hvilke medier, der skaber størst engagement på tværs af Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest.

Opgørelsen foretages med data, der leveres af Storyboard.news

I forhold til seneste udgave af Virallisten er listen over medier nu udvidet fra 30 til 50. Sammenligner man de 50 øverst placerede juni med juli, er der fire medier, der er skiftet ud:

Ud ryger:

  • Point of View International
  • Børsen
  • Pio Pio
  • Local Eyes

Ind kommer:

  • Folketidende
  • Ingeniøren
  • Fredericia Avis
  • Flaskeposten.nu

Se Virallisten for andre måneder

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu