Connect with us

Data

Hvem styrede #dkmedier i årets første måneder?

Tjek om du bliver hørt eller forsvinder i støjen på Twitter.

Udgivet

den

En stor del af debatten om medier og journalistik foregår på Twitter-hashtagget #dkmedier.

Sidste år blev der i alt skrevet 39.000 tweets og fordelt flere end 422.000 likes og retweets på #dkmedier.

Nu har Medietrends gjort regnskabet op for årets to første måneder.

Her er der ialt skrevet 7519 mere eller mindre medierelaterede tweets fra ialt 921 forskellige twitterprofiler.

Fordelingen af likes og retweets er dog ekstrem skæv. Således står de 100 bedst placerede Twittere for hele 71 procent af de mange interaktioner.

Data er udtrukket ved hjælp af CrowdTangle.

Se også:  #dkmedier 2018

CrowdTangle tracker over 900.000 Twitterprofiler. Alligevel kan det godt være, at du kan finde enkelte huller i denne opgørelse. Hvis du mener, du eller andre burde være med, så skriv til jan@medietrends.dk

Læs også