Connect with us

Medieøkonomi

Must-read for dig, der sælger abonnementer

Det er ikke ligegyldigt, hvordan abonnementerne tilbydes. Her er best practice.

Udgivet

den

Du har det bedste og mest relevante indhold og enhver fornuftig læser i din målgruppe burde omgående købe et abonnement.

Men det sker kun, hvis abonnementet præsenteres efter alle kunstens regler. Og hvad er det så for nogle regler?

I følge Gwen Vargo, der er chef for læserindtægter på American Press Institute, kræver det perfekte abonnementsalg, at hele designet omkring salget indgyder tillid.

Sproget skal være klart og ligetil. De forskellige muligheder skal matche de forskellige kundebehov. Layoutet skal være så enkelt og brugervenligt, at det er ren barnemad for de nye kunder at finde præcis det abonnement, der er det rigtige for dem, før de glider let og ubesværet videre til registrering og betaling.

Når man bygger sin tilbudside er det vigtigt at vise hvert valg og beslutning meget tydelig. Calls to action skal være klare og skabe en sense of urgency, skriver Gwen Vargo i en længere artikel om emnet.

Det lyder måske lidt for indlysende og let at kræve, men artiklen er spækket med gode illustrationer af best practice.

Så tjek den ud, hvis emnet er vigtigt for din økonomi.

Læs her

Læs også