Connect with us

Kurateret

Guide til succes på Youtube

Selvom TV2 Østjylland er stort set nye på Youtube, er deres nye serie blevet set flere end 500.000 gange. Nu deler de deres bedste tips

Udgivet

den

Det er ikke nok at lave godt indhold, hvis man vil have succes på Youtube. Man skal også forstå Youtubes mange indbyggede særheder.

Men hvis man gennemskuer kunsten i at lave perfekte tags, titler, thumbnails, description, SEO, kort, subscription, end screens, undertitler og meget meget mere, er der gode chancer for stor succes.

Det oplevede TV2 Østjylland i efteråret 2018 med en serie om unge kvinders forhold til deres krop. Selvom TV2 Østjylland kun havde 1.000 følgere på deres Youtube-kanal, fik deres serie flere end 500.000 visninger og er i alt blevet set i sammenlagt fire år.

I et omfangsrigt, lærerigt og meget detaljeret blogindlæg deler TV2 Østjylland nu ud af deres bedste tricks og fidusser til at slå igennem på Youtube – også selvom man som udgangspunkt ikke er en stor kanon på platformen.

Den korte version af TV2 Østjyllands gode råd til succes på Youtube er, at man skal forstå, at langt størstedelen af de potentielle seere allerede befinder sig på Youtube. Det betyder, at hvis man vil have fat i mange seere, skal man massere Youtubes algoritme.

I tilfældet “Selvglad” fra TV2 Østjylland var de seks største trafikkilder interne henvisninger fra Youtube-universet.

Blogindlægget, der tager 17 minutter at læse, gennemgår pædagogisk, skridt for skridt, hvordan man får sit indhold til at performe bedst muligt på Youtube.

Advarsel, selvom man ikke skal være ekspert for at forstå blogindlægget, skal man heller ikke lide af angst for begreb som tags, thumbnails, description, SEO og end screens,

Læs blogindlæg her

Læs også