Connect with us

Data

Politikernes 10 største Facebook-opslag i 2018

Ud af flere end 24.000 facebook-opslag fra danske politikere, er disse de mest virale. Bemærk at de næsten alle er lange

Udgivet

den

Facebook er blandt meget andet politikernes gyldne mulighed for at være i direkte kontakt med tusindvis af danskere samtidigt. Medietrends har analyseret samtlige Facebook-opslag fra Folketingets politikere i 2018.

I alt har de postet 24.236 opslag i perioden fra nytår og frem til den 18. december 2018.

Læs også Rød blok fører på Facebook, der giver oplysninger om hver eneste politikers held med Facebook i 2018. Tjek for eksempel, hvem der er mest aktiv, får flest love-reaktioner, flest interaktioner ialt eller hvilke partier, der dominerer.

Her er de 10 opslag, der har fået størst engagement – delinger, kommentarer, likes og reaktioner – bemærk, at de med enkelte undtagelser alle er lange og narrative:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Undersøgelsen er foretaget af Medietrends ved hjælp af CrowdTangle

Data

#dkmedier i 2018

Fik du sat dit præg på #dkmedier i 2018? Se, hvor meget du fylder i debatten om medier og journalistik

Udgivet

den

En væsentlig del af debatten om medier og journalistik foregår på Twitter-hashtagget #dkmedier.

I hele 2018 blev der skrevet næsten 39.000 tweets og fordelt flere end 422.000 likes og retweets.

De mange tweets blev skrevet af i alt 1819 Twitterprofiler. Fordelingen af likes og retweets er dog ekstrem skæv. Således står de 100 bedst placerede Twittere for hele 63 procent af de mange interaktioner. Ser man kun på de 10 øverste twittere står de for 21 procent af den samlede aktivitet (likes + reaktioner) på #dkmedier.

Data er udtrukket ved hjælp af CrowdTangle.

Se også: 10 største tweets på #dkmedier i 2018

CrowdTangle tracker over 900.000 Twitterprofiler. Alligevel kan det godt være, at du kan finde enkelte huller i denne opgørelse. Hvis du mener, du eller andre burde være med, så skriv til jan@medietrends.dk

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu