Connect with us

Data

De styrer #dkmedier – november 2018

585 Twitter-brugere blandede sig i debatten om medier og journalistik i november. Find dig selv og se, hvor toneangivende du er.

Udgivet

den

I november skrev 585 medieinteresserede debattører 3.548 tweets på hashtagget #dkmedier. Ialt blev de liket og retweetet hele 38.450 gange.

Men reaktionerne og delinger blev naturligvis ikke ligeligt fordelt. I tabellen kan du se, hvem der var mest toneangivende på tråden og hvis du bruger søgefeltet, kan du finde dine egen placering.

Selvom du måske ikke ligger øverst med størst engagement (likes + retweets), er der trøst at hente. For hver person på #dkmedier har også fået udregnet sin personlige interaction rate, som viser, hvor meget hver person engagerer deres følgere. Altså hvor mange likes og retweets, de procentuelt får per følger.

Det betyder, at alle kan sammenligne sig med alle. Og der er sjældent dem med flest følgere, der har den højeste interaction rate.

(hvis du ser tabellen på en mobil, er det måske bedst at vende mobilen vandret)

På grund af databrud er det ikke muligt at beregne interaction rate for alle twittere.

Data er udtrukket ved hjælp af CrowdTangle.
CrowdTangle tracker over 900.000 Twitterprofiler. Alligevel kan det godt være, at du kan finde huller i denne opgørelse. Hvis du mener, du eller andre burde være med, så skriv til jan@medietrends.dk

Du kan også se, hvordan livet på #dkmedier så ud ud fra nytår og frem til ultimo oktober. Klik her

Data

Så meget fodrer medierne Facebook, Twitter og Instagram

Kortlægning viser, at disse 10 landsdækkende og 10 regionale danske medier dagligt slår flere end 500 opslag op på Facebook, Instagram og Twitter

Udgivet

den

Foto: Alan O'Rourke/Flickr

Det er klogt at være samme sted som brugerne og hvis de er på Facebook, Twitter og Instagram er der gode argumenter for, at medierne også er der.

Men som alle ved, er de sociale medier nogle dræbende farlige venner som hurtigt tager magten og suger kræfterne ud af medierne og deres mulighed for at bygge deres egne platforme.

Derfor skal samspillet med de sociale medier håndteres klogt og varsomt. Det er de fleste enige om og det er tilsyneladende også baggrunden for, at Danske Medier snart afholder et gå-hjem-møde under overskriften Bliv uafhængig af sociale medier

Medietrends har intet med mødet at gøre, men leverer gerne de fakta, som debatten bør foregå på.

Derfor er samtlige opslag for årets tre første måneder for 20 store og mindre danske medier blevet analyseret.

Til sammen slår de 566 opslag op i døgnet på Facebook, Instagram og Twitter.

Mange af disse 20 medier har mange flere profiler, end der er talt med her.

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu