Connect with us

Data

Se hvordan du klarer dig på #dkmedier

Flere end 1500 twittere har sat deres præg på #dkmedier i årets første 10 måneder. Nu kan du se, hvor højt du rangerer

Udgivet

den

Se hvordan du klarer dig på #dkmedier

#dkmedier er det sprudlende hjørne på Twitter, hvor der diskuteres journalistik og medier døgnet rundt. Siden nytår er der blevet skrevet flere end 30.000 tweets og uddelt over 300.000 likes og retweets.

Men hvor mange af de likes har du fået?

Medietrends har analyseret trafikken på #dkmedier og nu kan du se, hvor højt du er placeret i #dkmedier-hierakiet.

Selvom du måske ikke ligger øverst med flest likes, er der trøst at hente. For hver person på #dkmedier har også fået udregnet sin personlige interaction rate, som viser, hvor meget hver person engagerer deres følgere. Altså hvor mange likes og retweets, de procentuelt får per følger.

Det betyder, at alle kan sammenligne sig med alle. Og der er sjældent dem med flest følgere, der har den højeste interaction rate.

Du kan finde dig selv, ved at søge i søgefeltet.

På grund af databrud er det ikke muligt at beregne interaction rate for alle twittere.

Data er udtrukket ved hjælp af CrowdTangle.
CrowdTangle tracker over 900.000 Twitterprofiler. Alligevel kan det godt være, at du kan finde huller i denne opgørelse. Hvis du mener, du eller andre burde være med, så skriv til jan@medietrends.dk

Data

#dkmedier i 2018

Fik du sat dit præg på #dkmedier i 2018? Se, hvor meget du fylder i debatten om medier og journalistik

Udgivet

den

En væsentlig del af debatten om medier og journalistik foregår på Twitter-hashtagget #dkmedier.

I hele 2018 blev der skrevet næsten 39.000 tweets og fordelt flere end 422.000 likes og retweets.

De mange tweets blev skrevet af i alt 1819 Twitterprofiler. Fordelingen af likes og retweets er dog ekstrem skæv. Således står de 100 bedst placerede Twittere for hele 63 procent af de mange interaktioner. Ser man kun på de 10 øverste twittere står de for 21 procent af den samlede aktivitet (likes + reaktioner) på #dkmedier.

Data er udtrukket ved hjælp af CrowdTangle.

Se også: 10 største tweets på #dkmedier i 2018

CrowdTangle tracker over 900.000 Twitterprofiler. Alligevel kan det godt være, at du kan finde enkelte huller i denne opgørelse. Hvis du mener, du eller andre burde være med, så skriv til jan@medietrends.dk

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu