Connect with us

Data

Se hvordan du klarer dig på #dkmedier

Flere end 1500 twittere har sat deres præg på #dkmedier i årets første 10 måneder. Nu kan du se, hvor højt du rangerer

Udgivet

den

Se hvordan du klarer dig på #dkmedier

#dkmedier er det sprudlende hjørne på Twitter, hvor der diskuteres journalistik og medier døgnet rundt. Siden nytår er der blevet skrevet flere end 30.000 tweets og uddelt over 300.000 likes og retweets.

Men hvor mange af de likes har du fået?

Medietrends har analyseret trafikken på #dkmedier og nu kan du se, hvor højt du er placeret i #dkmedier-hierakiet.

Selvom du måske ikke ligger øverst med flest likes, er der trøst at hente. For hver person på #dkmedier har også fået udregnet sin personlige interaction rate, som viser, hvor meget hver person engagerer deres følgere. Altså hvor mange likes og retweets, de procentuelt får per følger.

Det betyder, at alle kan sammenligne sig med alle. Og der er sjældent dem med flest følgere, der har den højeste interaction rate.

Du kan finde dig selv, ved at søge i søgefeltet.

På grund af databrud er det ikke muligt at beregne interaction rate for alle twittere.

Data er udtrukket ved hjælp af CrowdTangle.
CrowdTangle tracker over 900.000 Twitterprofiler. Alligevel kan det godt være, at du kan finde huller i denne opgørelse. Hvis du mener, du eller andre burde være med, så skriv til jan@medietrends.dk

Data

De mest virale opslag på Folkemødet

Medietrends kortlægger hver dag alle opslag på Facebook, Twitter og Instagram fra Folkemødet. Find ranglisten her

Udgivet

den

Foto: Joshua Tree

Under Folkemødet bliver der skrevet tusindvis af opslag på Facebook og Twitter og Medietrends har hver dag tracket og rangeret dem alle.

Her er top 5 for Folkemødets lørdag til søndag formiddag og længere nede finde du de samlede opgørelser for alle opslag på Twitter og Facebook under Folkemødet 2019:

Facebook

(Twitter følger længere nede)

1

2

3

4

5


I denne tabel kan du se alle, der har lavet opslag om Folkemødet fra onsdag til og med søndag formiddag.

Opslagene rangeres efter flest interaktioner (Likes, delinger og kommentarer).

Twitter

1

2

3

4

5


Her er en oversigt over alle der har tweetet under hashtag #fmdk onsdag til søndag

Læs resten af artiklen

Nye job

Brief

Google tjener 31 mia. kr på mediene. Det anslår News Media Alliance i en analyse, som dårligt nåede at blive publiceret, før den blev kritiseret af blandt andet Google og faktisk også flere medier. Mens Google kalder regnestykket noget, der kunne være på bagsiden af en kuvert, betegner fx Slate det som ”flimsy” – News Media Alliance.

Mikrobetalingspioner stopper mikrobetaling. Den hollandske nyhedsaggregator Blendle, der har været kendt for at sælge artikler i løsvægt indstiller styksalget. Fremover vil de i stedet satse 100% på deres Spotify for news-model, hvor kunderne betaler et abonnement på 9,99 euro om måneden og så får fri adgang til en lang række artikler fra udvalgte betalingsmedier – NiemanLab

Google opdatering halverer Daily Mails søgetrafik. Den 3. juni gennemførte Google en ordinær opdatering af deres søgealgoritme, og det har foreløbigt kostet dyrt hos Daily Mail, der oplever en halvering af deres søgetrafik. Medietrends har forhørt sig hos flere danske medier, men ingen har oplevet det samme – Pressgazette

Bliv klogere på Facebooks globale valuta i næste uge. Det har kimen til en altomfattende disruption af den digitale verden og en hel del mere, når Facebook lancerer en global kryptovaluta. Hidtil har det været ventet, at det først sker i 2020, men nu står det klart, at Facebook allerede i næste uge vil løfte sløret for deres planer for den kommende valuta kaldet Libra – Techcrunch

Hvad betyder Libra for medierne? Umuligt at svare på. Men ædruelige mennesker spekulerer på, at det kan sætte gang i indholdssalg på Facebook og måske/måske ikke kan det kickstarte mikrobetaling af journalistik – Medietrends

Andre læser lige nu