Connect with us

Original

Facebook vil vise dig hvor meget tid du bruger på Facebook

Nu får du overblik over, hvor meget tid, du bruger på Facebook. Og hvis du vil, kan du blive advaret, når det tager overhånd

Udgivet

den

I disse uger udruller Facebook en ny funktion, der vil vise dig, hvor meget tid, du bruger på Facebook. Funktionen vil fortælle dig, hvor længe du har været på Facebook i dag, den seneste uge og i gennemsnit.

Dertil kommer, at du kan indstille funktionen til at komme med en advarsel, hvis du overskrider et tidsforbrug, som du selv har valgt.

Det skriver Techcrunch, som også har skærmbilleder af den nye funktion.

Som ofte når Facebook udruller nye funktioner sker det enten land for land eller til brugerne i lidt tilfældig rækkefølge. I dette tilfælde oplyser Facebook, at funktionen bliver udrullet globalt og hvis du ikke allerede har fået funktionen, vil du ifølge Techcrunch snart kunne finde den via: mere -> indstillinger og privatliv -> mit tidsforbrug.

Allerede før funktionen er landet hos ret mange, kritiseres den for at være for tandløs. Den indføres som et led i Facebooks bestræbelser på, at deres brugere skal have en sund og god oplevelse med platformen, men funktionen skelner ikke mellem de “sunde” aktiviteter på Facebook og de “usunde”.

Ifølge Facebooks egen forskning er det sundt, når vi interagerer med hinanden, mens overdreven passivt scroll på nyhedsfeedet øger vores følelse af ensomhed og ulykkelighed. Kritikerne ville derfor gerne have, at der blev målt på synd versus usund brug af Facebook.

Original

New York Times læsere donerer abonnementer til 3 mio. skoleelever

Flere end 30.000 donorer betaler for at amerikanske skoleelever kan læse nyheder gratis.

Udgivet

den

Siden 2017 har New York Times opfordret deres læsere til at støtte en kampagne, der giver gratis abonnementer til elever på amerikanske folkeskoler.

Kampagnen har netop rundet skoleelev nummer 3 million, meddeler avisens chef for abonnementsvækst, Hannah Yang.

Mens avisen generelt har framet kampagnen som et demokrati- og anti fake newsprojekt, har abonnementschefen mest blik for kontakten til nye generationer af læsere.

“We already have high retention, but I think this could make it almost bullet proof,”

Det ene gode formål udelukker dog ikke det andet, og det har flere end 30.000 donorer nu erklæret sig enige i. De fleste har doneret cirka 50 dollars, men en enkelt anonym donor har smidt hele 1 million dollars.

Et bidrag på mellem 25 og 50 dollars er nok til at give alle elever i en klasse et digitalt abonnement for et helt år. Og for hvert abonnement, der er blevet betalt af læserne, har New York Times doblet op med et til.

På den måde er de 3 millioner unge abonnenter fordelt på 4000 folkeskoler i USA blevet nået.

Læs mere hos Axios eller støt kampagnen her.

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu