Connect with us

Kurateret

Kunsten at få nyhedsmails til at virke

Her er de bedste erfaringer fra Seattle Times og alle deres resultater, så du kan sammenligne om du præsterer bedre eller dårligere end dem

Udgivet

den

Kunsten at få nyhedsmails til at virke

Når for få læsere selv finder vej til forsiden og de sociale medier er for ustabile trafikleverandører er nyhedsmails for mange medier en af løsningerne. Sådan er det også hos Seattle Times, som i den grad har gjort en videnskab ud af deres nyhedsmails.

I en lang artikel hos The Lenfest Institute bliver erfaringerne og de gode råd foldet helt ud.

Kort fortalt er strategien bag The Seattle Times nyhedsmails, at de skal bruges til at konvertere læsere til betalende læsere. Erfaringerne viser, at læsere, der kommer til Seattle Times via en af deres nyhedsmails har 25 gange så stor sandsynlighed for at tegne et abonnement som en læser, der kommer via Facebook.

Erfaringerne viser også:

  • En nyhedsmail – fx morgenbriefing – koster omkring 90 arbejdstimer om måneden.
  • En nyhedsmail skal have mindst 50.000 tilmeldinger for, at den kan løbe rundt. Indtægterne er dels annoncer og for nogle mails vedkommende sponsorater. Samt konverteringer til abonnementer.
  • Seattle Times er meget offensive med deres promovering af tilmeldingsbokse. De dukker både op inde i artikler, som pop-ups og som bokse placeret rundt omkring på sitet.
  • Tilmeldingen er let og hurtigt og kræver kun din email.
  • Seattle Times satser på, at deres nyhedsmails har åbninger på mindst 30 procent og klik-videre-til-site på 7 procent.
  • Læsernes behov er i fokus og derfor er en morgenmail designet markant anderledes end en eftermiddagsmail. Om morgenen er mailen mere teksttung og om eftermiddagen er der flere billeder og et lettere design.
  • I hver nyhedsmail er der mindst 15 links tilbage til Seattle Times. I morgenmailen er der mindst 20. Det handler jo om at skabe trafik.
  • Tekstannoncer virker bedre end bannerannoncer i nyhedsmails.

Seattle Times har udover sine nyhedsbriefs om morgen og om eftermiddagen, samt ved breaking, også nyhedsmails om fodbold, spisesteder og uddannelse.

I fremtiden vil Seattle Times i højere grad personalisere deres nyhedsmails. Det sker for eksempel ved, at morgenmailen bringer vejrudsigten for den by, du bor i.

Læs mere hos The Lenfest Institute

Læs også