Connect with us

Kurateret

Kunsten at få nyhedsmails til at virke

Her er de bedste erfaringer fra Seattle Times og alle deres resultater, så du kan sammenligne om du præsterer bedre eller dårligere end dem

Udgivet

den

Kunsten at få nyhedsmails til at virke

Når for få læsere selv finder vej til forsiden og de sociale medier er for ustabile trafikleverandører er nyhedsmails for mange medier en af løsningerne. Sådan er det også hos Seattle Times, som i den grad har gjort en videnskab ud af deres nyhedsmails.

I en lang artikel hos The Lenfest Institute bliver erfaringerne og de gode råd foldet helt ud.

Kort fortalt er strategien bag The Seattle Times nyhedsmails, at de skal bruges til at konvertere læsere til betalende læsere. Erfaringerne viser, at læsere, der kommer til Seattle Times via en af deres nyhedsmails har 25 gange så stor sandsynlighed for at tegne et abonnement som en læser, der kommer via Facebook.

Erfaringerne viser også:

  • En nyhedsmail – fx morgenbriefing – koster omkring 90 arbejdstimer om måneden.
  • En nyhedsmail skal have mindst 50.000 tilmeldinger for, at den kan løbe rundt. Indtægterne er dels annoncer og for nogle mails vedkommende sponsorater. Samt konverteringer til abonnementer.
  • Seattle Times er meget offensive med deres promovering af tilmeldingsbokse. De dukker både op inde i artikler, som pop-ups og som bokse placeret rundt omkring på sitet.
  • Tilmeldingen er let og hurtigt og kræver kun din email.
  • Seattle Times satser på, at deres nyhedsmails har åbninger på mindst 30 procent og klik-videre-til-site på 7 procent.
  • Læsernes behov er i fokus og derfor er en morgenmail designet markant anderledes end en eftermiddagsmail. Om morgenen er mailen mere teksttung og om eftermiddagen er der flere billeder og et lettere design.
  • I hver nyhedsmail er der mindst 15 links tilbage til Seattle Times. I morgenmailen er der mindst 20. Det handler jo om at skabe trafik.
  • Tekstannoncer virker bedre end bannerannoncer i nyhedsmails.

Seattle Times har udover sine nyhedsbriefs om morgen og om eftermiddagen, samt ved breaking, også nyhedsmails om fodbold, spisesteder og uddannelse.

I fremtiden vil Seattle Times i højere grad personalisere deres nyhedsmails. Det sker for eksempel ved, at morgenmailen bringer vejrudsigten for den by, du bor i.

Læs mere hos The Lenfest Institute

Kurateret

Spøjs lydide skaffer abonnenter til The Telegraph

Indlæste nyhedsbriefs i myldretiden får The Telegraphs brugere til at betale for journalistikken

Udgivet

den

Spøjs lydide skaffer abonnenter til The Telegraph

Hvis man skal stole på The Telegraphs commuter editions editor Danny Boyle, så har den britiske avis fået en virkelig god ide. En ide, som ikke alene giver bedre service til The Telegraphs mange pendlere, men som også skaffer nye betalende abonnenter.

The Telegraph har oprettet en gruppe på samtaleappen WhatsApp, som bliver brugt til at sende helt korte oplæste nyhedsbriefs. De oplæste briefs ryger afsted klokken 8 om morgenen og kl 17, britisk tid. Sådan cirka, for mange dage svinger tidspunkt +- 30-40 minutter.

WhatsApp er ikke udbredt i Danmark, men i UK er der åbenbart så mange pendlere, der alligevel er på WhatsApp, at det kan betale sig at lave en særlig service der.

Sammen med selve nyhedsbriefet sender Danny Boyle nogle links til artikler, der uddyber briefet og da langt de fleste af disse er bag betalingsmur, fungerer lydservicen som en effektiv murbrækker til abonnementssalget.

Og hold nu fast. Ifølge Boyle ender brugerne af lydservicen 12 gange så ofte med at tegne abonnement, som de typiske brugere på The Telegraphs hjemmeside. Og brugere, der klikker på et af linkene i WhatsApp, læser bagefter dobbelt så mange artikler, som den gennemsnitlige bruger gør.

Forklaringen er selvfølgelig at pendlere har god tid, så hvis man kan ramme dem, der hvor de er (WhatsApp), er der gode potentialer for konvertering og engagement.

Da WhatsApp ikke er udbredt i Danmark ville en variant nok skulle udvikles på enten Facebook, Messenger eller Twitter.

Lydbriefet fra The Telegraph er primitivt produceret som almindelig lydstump på en iPhone og alt bliver optaget lynhurtigt og uden klip. Indholdet hentes fra avisens nyhedsbreve, men der er særligt fokus på nyheder, der er relevante for pendlere.

lyt til morgenbrief onsdag 11. september 2019

Bemærk, hvor elegant Danny Boyle formidler at han snart pusher nogle links til The Telegraphs artikler.

Læs mere hos Journalism.co.uk

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu