Connect with us

Kurateret

Tre ud af fire genkender ikke betalt indhold

Annoncørbetalt indhold breder sig i medierne, men ny undersøgelse viser, at læserne ikke opdager, at det er reklamer.

Udgivet

den

VÆRD AT LÆSE FORDI

Annoncørbetalt indhold breder sig i medierne, men ny undersøgelse viser, at læserne ikke opdager, at det er reklamer.

HANDLER OM

Danske medier har ligesom medier i resten af verden taget annoncørbetalt indhold til sig. Det sker efter mange års tøvende tilløb, men fordi, det giver gode indtægter og fordi de fleste medier mener, at de har fundet gode måder at varedeklarere det sponsorerede indhold på, bliver det nu mere og mere almindeligt.

Men denne undersøgelse må det til at løbe koldt ned af ryggen på landets chefredaktører.

Hele 77 procent af respondenterne i en ny amerikansk undersøgelse genkendte ikke annoncørbetalt indhold og troede, at det enten var helt almindelig journalistik eller en form for hybrid – hvad det så end betyder?

54 procent oplyser, at de tidligere er blevet snydt af betalt indhold og har troet, at det var almindelig journalistik.

LÆS HER

NiemanLab
Se de 12 medietendenser, der dominerer 2017Vil du vide hvad der sker i 2017?

Download minibog og bliv tilmeldt Medietrends nyhedsmail

Læs også