Connect with us

Original

Vil du vide hvad der sker i 2017?

Få et kvalificeret bud i denne minibog på 15 sider og tilmeld dig samtidig Medietrends nye nyhedsmail.

Udgivet

den

Vil du vide hvad der sker i 2017?

Mediebranchen er under vild og konstant forandring og alt fra medievaner til teknologi, publicistiske udfordringer og forretningsmodeller syder konstant rundt i støbekaret.

2016 har været turbolent og 2017 bliver mindst lige så udfordrende og spændende.

Jeg har kigget i krystalkuglen og skrevet en kortfattet minibog på 15 sider om de 12 tendenser, der efter min vurdering, vil sætte dagsorden næste år.

Nogle vil sikkert pege på andre tendenser for 2017. Men mine 12 bud er valgt ud fra en vurdering af deres vægt og evne til at forandre medierne.

Om et år får vi se, om jeg havde ret.

Her er overskrifter på de 12 tendenser, som mediechefer skal forholde sig til i 2017 og som mediebrugere vil opleve, når de tænder mobilen, radioen, computeren, tv’et – eller måske sågar åbner postkassen:

  1. VR og 360 grader
  2. Hjemmesiden – so much last year
  3. Anti fake news
  4. Messaging-bots
  5. Freemium – betalingsmuren bliver højere
  6. Instant Articles forandres
  7. Google AMP ruller ud i Danmark
  8. Brugerne først
  9. Gratisterne får lov at betale
  10. Gør som Pokemon Go
  11. Less is more
  12. Dine personaliserede nyheder

Ud over de 12 tendenser, peger jeg også på en spændende ny teknologi, der næppe bliver mainstream før tidligst 2018, men som allerede nu trækker både smil og panderynker hos førende medier i USA.

Download minibogen (ligger hos SlideShare) Klik HER

Vil du vide hvad der sker i 2017?

Læs også