The Time bringer liv i dødt papir

Når the Time i dag udkommer med sit printmagasin er det døde papir peppet op med augmented reality og kendisser. Og hvad betyder så det?

Jo, ved at føre din smartphone henover udvalgte passager i magasinet dukker der animationer, infografikker og behind-the-scenes-videoer op på skærmen. På den måde kombinerer the Times printmediets fordele med den digitale verden.

I det første nummer har the Times besøg af Bill Gates, der er gæsteredaktør og som lægger navn og stemme til en fortælling om udviklingen i børnedød. I det kommende nummer vil Bono lægge stemme til en video om kønskløfter i uddannelsessystemet.

Ud over de to flagskibe med Gates og Bono vil magasinet ifølge dem selv have masse af andet levende indhold.

Augmented Reality – ofte forkortet som AR – er den teknik, de fleste kender fra Pokemon Go. Her hjemme har Se og Hør for længe siden introduceret teknologien og her på Medietrends er AR-finesserne ofte blevet fremhævet som et spændende udviklingsområde for medierne. Blandt andet fordi AR lige nu bevæger sig mod mainstream og bliver billigere og billigere at producere.

Se samlingen af artikler om Augmented Reality og læs blandt andet:

Augmented Reality rykker nærmere på nyhedsverdenen

Hvem spurgte hvad Augmented Reality kan bruges til?

Medietrends 2018

Hvis man skal sige noget kritisk om innovationen, må det være, at det er lidt besværligt for brugerne fordi de først skal hente en app til deres smartphone. På den anden side, så er det superlet, når det er gjort og for de faste læsere af the Times printudgave er der virkelig tale om spændende merværdi.

Se hvordan Bill Gates video kommer til live ud af the Times døde papir:

Du kan også se Bonos kommende video – den stemme bør kunne sælge mange printmagasiner.

Læs mere i the Times egen pressemeddelelse