Connect with us

Original

Opskrift på succes fra verdens største nyhedsbrevssucces

Erhvervsnyhedsbrevet Morning Brew udsendes hver morgen til 2,5 millioner mennesker. Her beskriver deres vækstdirektør, hvordan de på tre år har opnået den enorme reach.

Udgivet

den

Opskrift på succes fra verdens største nyhedsbrevssucces

(denne artikel blev først bragt i Medietrends ugentlige nyhedsbrev)

Morning Brew er lidt af et fænomen, som jeg flere gange har skrevet om. Men i denne artikel deler de ud af deres arbejdsmetoder – og de er værd at lade sig inspirere af.

Først helt kort om Morning Brew. Det er et dagligt nyhedsbrev om økonomi og finans skrevet i et let og underholdende sprog. Det er gratis og lever af annoncer og sponsorater og så har de netop rundet 1 million unikke åbninger af et enkelt nyhedsbrev.

Her er hvad de gør:

  • Onboarding. I den første mail bliver man budt velkommen og så staveplader Morning Brew hvordan modtagerne sikrer, at nyhedsbrevet når frem og ikke havner i spamfiltret. Virkelig vigtig pointe, der er afgørende for alt andet arbejde.
  • Emnefelt. klokken 5 am udsendes fire forskellige emnefelter til 4 x 3% af modtagerne. Det emnefelt, der får flest åbninger, anvendes klokken 6 am til de øvrige 88%. Erfaringen er, at åbningerne kan svinge op til 10% imellem de fire emnefelter og det er noget, der gør en forskel, når man har over 2 millioner modtagere.
  • Oprydning. Der er ingen grund til at sende mails til folk, der ikke åbner dem. Derfor har Morning Brew en hård politik og sletter modtagere, der ikke åbner. Det forbedrer deres reputation i spamfiltrene og gør det lettere at nå frem til dem, der rent faktisk gerne vil åbne. (Dette er også en tilbagevendende pointe i Medietrends kursus om nyhedsbreve).
  • Anbefal til en ven. Morning Brew har et omfattende referral-program, hvor læsere får kaffekopper, t-shirts og mange andre fordele, når de anbefaler MB til venner. Erfaringen er, at de nye abonnenter er mere loyale end andre og at dem, der anbefaler også bliver endnu mere loyale af at gøre det. Også beskrevet i denne artikel, der også fremhæver andre medier, der bruger deres superfans som ambassadører.
  • Køber abonnenter. Selvom anbefalinger fra mund til mund er effektive, holder Morning Brew sig ikke for fine til at annoncere efter nye læsere. Det sker med annoncer i andre nyhedsbreve, i medier eller på sociale medier. MB har udviklet en sofistikeret metode til at sikre sig, at de får nye kvalitetslæsere i stedet for læsere, der ikke åbner. Hellere betale dyrt for den rigtige læser end billigt for den forkerte, er analysen. Hvis du interesserer dig for lige netop dette, så klik og læs selv.
  • Test. Afsæt tid og budget af til at eksperimentere og forvent at gode ideer fejler. Nogle af dem vil skabe succes.
  • Sprog og indhold er naturligvis det vigtigste, men uden seriøst arbejde med alt ovenstående, er det ligegyldigt at skrive godt.

Disse pointer er snuppet fra et blogindlæg fra Jenny Rothenberg, der er director of growth på Morning Brew. Læs hele hendes blog.

(denne artikel blev først bragt i Medietrends ugentlige nyhedsbrev)

Læs også