Connect with us

Original

Facebooks boost til lokale medier udvides til Danmark

Med omgående virkning udbreder Facebook opprioriteringen af lokale og regionale medier til at gælde i hele verden – også i Danmark

Udgivet

den

Facebooks boost til lokale medier udvides til Danmark

For to måneder siden begyndte Facebook at give ekstra medvind  og rækkevidde til lokalmedier i USA. I dag har Facebook netop meddelt, at initiativet udvides til resten af verden og til samtlige sprogområder.

Dermed kan danske lokale og regionale medier formentlig også se frem til at få noget af den rækkevidde tilbage, som ellers er tabt i løbet af det seneste halve år.

Der har tidligere været usikkerhed om, hvordan Facebook definerer lokale medier, men i meddelelsen i dag, skriver de, at de betragter medier som lokale, hvis de har flere læsere i nogle byer end i andre.

“We’ll consider a publisher as local to multiple cities if the people in those cities are more likely than the people outside of those cities to read articles from the publisher’s domain,” skriver Facebooks chefer for nyhedsprodukter og nyhedspartnerskaber, Alex Hardiman og Campbell Brown.

Nogle vil nok mene, at den definition fortsat er temmelig bred og lige vel kan omfatte både Berlingske, Politiken såvel som Skive Folkeblad.

Læs mere om Facebooks nye skridt her

Læs også