Connect with us

Original

Nyhedsmails skaffer abonnenter

Der går en lige linje mellem nyhedsmail og abonnenter. Det er læren hos The New Yorker, der derfor opruster og investerer voldsomt

Udgivet

den

Nyhedsmails skaffer abonnenter

Antal modtagere af nyhedsmail er direkte proportionalt med antal abonnenter. Det er læren hos både The New Yorker og The New York Times, der derfor begge opruster og investerer voldsomt i nyhedsmails.

The New Yorker har analyseret intenst på, hvad der karakteriserer en betalende abonnent og nummer et over alle karakteristika er, at vedkommende modtager nyhedsmails fra The New Yorker. Udover at være fødekæde til abonnementsbasen udgør nyhedsmailne også en vigtig kilde på 12 procent af The New Yorkers samlede trafik.

Nyhedsmailens store betydning har været med at afgøre, at The New Yorker har fastanset en redaktør til kun at arbejde med nyhedsmails. The New Yorker udvikler derfor hele tiden nye produkter og ændrer og justerer på de eksisterende. Og selvom mailne hidtil har haft til opgave at skabe trafik til The New Yorker – eller endnu bedre nye abonnenter – så er The New Yorker nu så entusiastisk omkring deres mails, at de i stigende grad ser dem, som selvstændige platforme, som hverken skal sende læserne videre eller konvertere dem til abonnenter af andet end den konkrete mail.

Mange medier er i stigende grad bevidste om at skabe deres egne trafikkilder og platforme for at undgå afhængighed af især Facebook. Nyhedsmails er en af de sikre trafikkilder, men chatbots, der pusher indhold ud via Messenger er også i kraftig stigning. Hvis man kort skal sammenligne nyhedsmails med chatbots, er nyhedsmailsabonnenter lettest at skaffe, mens chatbotabonnenter er mest loyale.  Ofte har chatbots åbningsrater på 80-90 procent – det er der ikke mange nyhedsmails, der har.

Medietrends følger hvilke danske medier, der anvender chatbots og har netop opdateret listen over medier med chatbots med tre nye danske medier – Børsen, Altinget og Format.

Læs også