Connect with us

Original

Disse danske medier fangede Google trenden

Medietrends har undersøgt, hvordan danske medier ranker på de Google-søgninger, som var mest populære i 2017. Et medie er i top 5 i en ud af tre søgninger

Udgivet

den

Disse danske medier fangede Google trenden

Google har netop offentliggjort de mest populære Google-søgninger blandt danskerne i 2017. Medietrends har derfor undersøgt, hvordan danske medier ranker på de søgninger, som var mest populære i år.

Metoden er supersimpel: Er der danske medier blandt de øverste 5 søgeresultater på de mest populære søgninger?

Undersøgelsen er foretaget ved hjælp af et Google-vindue i incognito-tilstand. Det betyder, at cookies og tidligere søgninger ikke spiller ind i Googles ranking af søgeresultater og det er på den måde det tætteste, man kan komme en neutral søgning.

Blandt de 30 søgninger, som var mest populære hos danskerne i år, ligger BT.dk helt i top med 10 placeringer i top 5. Når man ligger blandt de fem øverste søgeresultater vil man i de fleste tilfælde blive set i brugernes første skærmbillede, og dermed er der gode chancer for masser af klik.

Medietrends undersøgelse vil sikkert blive fortolket på mange forskellige måder, men da mange af søgningerne er helt neutrale ord og navne, som langt de fleste medier har beskæftiget sig med, er der mest der tyder på, at det er mediernes Google-strategi og arbejde med SEO (Search Engine Optimizing), der slår igennem.

I øjeblikket er der stor fokus på trafikken fra Google, der lader til at stige mens trafik fra Facebook er faldende. Alene derfor er det en vigtigt at få sit indhold placeret så godt som muligt i Googles søgeresultater.

BTs succes kan dog hurtig blive truet, når Google i formentlig 2018 skifter til Mobile First Index. Det betyder, at Google ranker søgeresultater efter websidernes mobilversioner og ikke deres desktopsider. I det lys bliver hurtige mobilsider et must, og eftersom BT havde meget langsomme mobilloadetider i en undersøgelse Medietrends foretog for kort tid siden, kan deres aktuelle Google-succes hurtigt blive truet.


Du kan se Googles undersøgelse her

Original

New York Times læsere donerer abonnementer til 3 mio. skoleelever

Flere end 30.000 donorer betaler for at amerikanske skoleelever kan læse nyheder gratis.

Udgivet

den

Siden 2017 har New York Times opfordret deres læsere til at støtte en kampagne, der giver gratis abonnementer til elever på amerikanske folkeskoler.

Kampagnen har netop rundet skoleelev nummer 3 million, meddeler avisens chef for abonnementsvækst, Hannah Yang.

Mens avisen generelt har framet kampagnen som et demokrati- og anti fake newsprojekt, har abonnementschefen mest blik for kontakten til nye generationer af læsere.

“We already have high retention, but I think this could make it almost bullet proof,”

Det ene gode formål udelukker dog ikke det andet, og det har flere end 30.000 donorer nu erklæret sig enige i. De fleste har doneret cirka 50 dollars, men en enkelt anonym donor har smidt hele 1 million dollars.

Et bidrag på mellem 25 og 50 dollars er nok til at give alle elever i en klasse et digitalt abonnement for et helt år. Og for hvert abonnement, der er blevet betalt af læserne, har New York Times doblet op med et til.

På den måde er de 3 millioner unge abonnenter fordelt på 4000 folkeskoler i USA blevet nået.

Læs mere hos Axios eller støt kampagnen her.

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu