Connect with us

Kurateret

Er dette fremtidens annoncer?

Nytænkte og ultrasimple annoncer på TheOutline performer 25 gange bedre end markedsstandarden. De er ovenikøbet bedst på mobil.

Udgivet

den

The Outline, som jeg adskillige gange har skamrost for deres modige og ekstremt spændende design, har også stor succes med deres nytænkte annoncer.

Ihvertfald, hvis man skal stole på deres stifter Josh Topolsky.

I en slags status over mediebranchen og en opfølgning på en harmdirrende kritik, han fyrede af for et år siden, oplyser han nu, at det helt anderledes annonceformat, som The Outline har udviklet, performer over al forventning.

For et år siden kaldte jeg Topolskys kommentar for årets sureste og mest bitre opstød – også værd at læse

Ifølge Topolsky er interaktionen med annoncerne på The Outline 13 gange højere end gennemsnittet for annoncer  generelt. Clickthrough, altså at klikke igennem til annoncøren, er 25 gange højere end markedsstandarden.

Hvis det er sandt kan de godt smække låget i kisten for bannerannoncerne.

Særligt på mobil oplever jeg annoncerne anderledes og fristende. Jeg har klikket så mange gange på mobilannoncerne, at jeg kommer til at drømme om det vaskemiddel, der betaler festen, resten af ugen.

Så tjek dem endelig også på mobilen.

Tjek selv annoncerne og læs samtidig Topolskys spidende mangel på diplomati over for mediebranchen.

Læs her

PS: Hvis du bare vil læse om annoncerne, skal de 2/3 ned i artiklen – lige over de embeddede tweets.

Læs også