Connect with us

Kurateret

Huffpost vil sælge nyhedsmails til unge email-hadere

Selv studerende på universiteter tjekker ikke mail regelmæssigt. Men nu vil ramme Huffington Post alligevel ramme de unge med nyhedsmails

Udgivet

den

VÆRD AT LÆSE FORDI

Huffington Post lancerer et nyt medieprojekt rettet mod teenagepiger. Besynderligt nok vælger de den platform, hvor de unge befinder sig mindst – nemlig emailen.

HANDLER OM

Måske kan du huske, at jeg ved flere lejligheder har fremhævet email og nyhedsmails som virkelig solide platforme. Dels fordi det er næsten gratis, men især fordi, det er en kanal mellem medierne, der ikke forstyrres af algoritmer, som det sker, når man distribuerer via sociale medier.

Når først læserne har tilmeldt sig nyhedsmailen, er der en relativ stærk forbindelse mellem dem og mediet.

Mange medier fortæller om store open rates på deres nyhedsmails og for nogle, er det ligefrem mediets største trafikkilde.

En forudsætning for at nyhedsmails skal blive en succes er dog den helt indlysende, at målgruppen bruger email.

Derfor virker det rimelig besynderligt – men derfor også interessant – at Huffington Post er ved at lancere et nyt projekt rettet mod teenagepiger med emails.

Alle ved da, at teenagers ikke bruger email. Sådan er det i Danmark og sådan er det også i USA.

Det virker derfor op af bakke, at Huffington Post ikke alene skal overbevise de mulige læsere om, at de har noget spændende indhold, de skal også vænne dem til at bruge en platform, som typisk først bliver en del af de daglige vaner, når man bliver voksen.

Selv studerende på universiteter har svært ved at vænne sig til at tjekke indbakken dagligt.

Derfor bliver det spændende at følge Huffington Post nye ide.

LÆS HER

Digiday

Læs også