Connect with us

Original

Mindst 4 gode grunde til at høre Morten Resens podcast

Faktisk startede jeg med at lytte fordi jeg ville lære noget om podcast og podcastøkonomi. Men efter 7 forrygende afsnit er jeg nu lige så interesseret i, hvordan Resens selskab bliver skruet sammen, hvordan han bliver fyret af sin sponsor (spoiler – sorry, men jeg skrev ikke hvilken) og hvordan han undgår onde hackere på sit site.

Udgivet

den

Mindst 4 gode grunde til at høre Morten Resens podcast

Normalt anbefaler jeg ikke noget på Medietrends, som jeg ikke har læst, hørt eller set i sit fulde omfang. Men eftersom Morten Resens startup-podcast tager i omkanten af 16 timer at gennemlytte, vil jeg gøre en undtagelse.

P.t. har jeg netop hørt afsnit 7 og jeg har derfor 9 afsnit til gode. Men, hvis man er det mindste interesseret i startup, forretningsmodeller, medieinnovation eller for den sags skyld podcast, som fænomen, er Morten Resens podcast fremragende.

Faktisk startede jeg med at lytte fordi jeg ville lære noget om podcast og podcastøkonomi. Men efter 7 forrygende afsnit er jeg nu lige så interesseret i, hvordan Resens selskab bliver skruet sammen, hvordan han bliver fyret af sin sponsor (spoiler – sorry, men jeg skrev ikke hvilken) og hvordan han undgår onde hackere på sit site.

Podcasten er værd at bruge tid på fordi:

  • Morten Resen er hudløs ærlig i sin fortælling om sine startup-drømme. Han udstiller sine forfærdelig dårlige forhandlingsevner, sin usikkerhed over at begive sig ud på ukendte farvande og sit tit svigtende mod til at tage svære samtaler. Lytterne bliver derfor taget med på en troværdig og menneskelig rejse ind i startup-land.
  • Morten Resen stiller også alle de gode spørgsmål (også dem erfarne innovationshajer vil kalde dumme) og podcasten er derfor meget lærerig og beskrivende for alle, der ikke selv har prøvet at launche et nyt tech- eller medieprodukt.
  • Endelig er podcasten, til forskel fra de fleste andre, der er skruet sammen af folk, der ikke har forstand på radio, lækkert produceret. Resen er gammel radiomand og han gør sig umage og klipper, komponerer i stedet for bare at starte båndoptageren.
  • Og så har historien jo en udvikling, der gør at man bliver trukket med frem igennem fortællingen.

Det eneste ærgerlige er, at jeg ikke har været med fra starten og derfor kæmper for at indhente Morten Resen. Men hvis du har lyst, kan du jo bruge weekenden på at komme på omgangshøjde med udviklingen i Morten Resens projekt.

Det er i øvrigt en app, der hedder Go Little og som skal blive en slags TripAdvisor for børnefamilier.

Og så slutter jeg lige med en enkel klage. Særligt i de første afsnit teaser Morten Resen helt vildt for ting, der kommer senere. Det får mig til at blive utålmodig og råbe ud i luften, at han bare skal komme med det i stedet for at reklame for det.

Men jeg fornemmer, at der stille og roligt er blevet skruet lidt ned for den megen suspense i de senere afsnit.

Podcasten kan downloades via iTunes eller Morten Resens hjemmeside

Foto: New Media Days / Peter Erichsen/Flickr

Original

Medietrends otte bud på 2020

Whitepaper: Superfans i centrum, robotvideo, etik, gode vaner, indbakketræthed og andre tendenser, der præger medierne i 2020

Udgivet

den

Medietrends otte bud på 2020

Vi nærmer os 2020 og det betyder, at Medietrends for fjerde gang kigger ud i fremtiden.

Det er der kommet et whitepaper på 12 sider ud af, som du kan downloade, når du har lyst.

Medietrends 2020 er kun for modtagere af Medietrends ugentlige nyhedsbrev. Du modtager whitepaperet, når du tilmelder dig. Hvis du allerede er tilmeldt, har du modtaget Medietrends 2020 torsdag morgen – kig evt i spamfiltret.

Læs hvad du kan forvente af 2020

  1. Superfans i centrum
  2. Nyhedsbreve nærmer sig indbakke-træthed
  3. De gode regelmæssige vaner
  4. Skræddersyet nyhedsmix/personalisering
  5. Robotartikler og robotvideo kan tænde etisk debat
  6. Et virvar af indtægtskilder
  7. Omstilling kræver alle mand på dækket
  8. Betalingsvægge kan udfordre sammenhængskraft

Medietrends 2020 udgives med støtte fra Dansk Journalistforbund, Danske Medier og DMJX.

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu