Connect with us

Kurateret

Sådan gror The Verge på fremmede platforme

Digitalt indfødte The Verge har mere end fordoblet sin udbredelse ved at finde sit publikum på fremmede platforme.

Udgivet

den

Sådan gror The Verge på fremmede platforme
VÆRD AT LÆSE FORDI

Distribution på fremmede platforme er en af de mest effekttive veje til større udbredelse.

HANDLER OM

Digitalt indfødte The Verge er netop fyldt fem år. I den periode har distributionen af digital journalistik været igennem et paradigmeskifte, som i dag gør, at mange medier har større eksponering på fremmede platforme end på egne.

Flagskibet i den disciplin er Buzzfeed, der modtager 80 procent af sin eksponering via 40+ fremmede platforme.

Buzzfeeds udbredelse på flere end 40 fremmede platforme

Buzzfeeds udbredelse på flere end 40 fremmede platforme

Så radikalt er The Verge ikke gået til værks. Men ifølge denne interessante artikel, ligger cirka 3/5 af The Verges trafik på fremmede platforme.

I øvrigt er det misvisende at tale om trafik, når man snakker om distribueret indhold. Det skyldes, at der er tale om så mange forskellige former for views, at det er umuligt at sammenligne et klik på Facebooks Instant Articles med en youtube-video.

The Verges er gavmild med informationerne og viser blandt andet en detaljeret grafik af, hvor deres publikum, ser The Verges.

LÆS HER

The Verge

Læs også