Connect with us

Original

Er email fremtidens medie-distribution?

De sociale medier er en usikker distributionskanal og når kun frem til få procent brugere. Sådan er det ikke med emails.

Udgivet

den

Er email fremtidens medie-distribution?
VÆRD AT LÆSE FORDI

De sociale medier distribuerer mere og mere af mediernes indhold, og ingen andre end de hemmelige algoritmer har magt over, hvor meget der når frem til brugerne.

Sådan er det ikke med emails.

HANDLER OM

Det er på en måde absurd i 2016, at en begavet mand som Jason Calacanis satser på email som fremtidens medie-distribution. Men jeg er enig med ham i, at emails og nyhedsmails er oplagte alternativer til de sociale medier, som i dag er langt de fleste mediers dominerende trafikkanal.

Calacanis har eksperimenteret med både apps og mails og ikke overraskende vandt mails’ne.

Mange andre end Calacanis tror på email og blandt andet the Lenny Letter er allerede en stor succes. Nogle gange overvejer jeg også om Medietrends burde have en nyhedsmail. Ikke for at erstatte sitet, men for at supplere. Hvad tænker I?

Jason Calacanis er i øvrigt en farverig person. Angiveligt ejer han den første Tesla S med serienummeret 00000001, som han fik efter en middag med Tesla-skaberen Elon Musk.

Musk var tæt på at gå konkurs og sad og jamrede. Calacanis spurgte om ikke der var nogle jo gode nyheder, hvorpå Musk fortalte, at det gik fint fremad med udviklingen af Tesla S og at den ville komme til at koste 50.000 $. Det fik Calacanis til at finde checkhæftet frem og underskrive to checks på hver 50.000 $.

“Looks like a great car. I’ll take two”, skulle han have sagt.

Jeg mødte ham til en konference om digital markedsføring i Las Vegas for to år siden, hvor han fik en fjerdedel af salen til at udvandre i protest. Jeg kan ikke huske, hvad emnet skulle have været, men det var ihvertfald ikke lyksagelighederne ved de nordiske landes velfærdsmodeler, som åbenbart lå Calacanis mest på sinde den dag.

Undskyld sidespringene.

LÆS HER

Businessinsider

Læs også