Connect with us

Kurateret

Udgivere frygter at miste kontrol over indhold

Distributed content som Instant Articles, Snapchat Discover og Google Amp er mediernes største hovedpine.

Udgivet

den

Udgivere frygter at miste kontrol over indhold
VÆRD AT LÆSE FORDI

“Distributed content” distribueret indhold er mediernes største hovedpine p.t.

HANDLER OM

Facebooks Instant Articles, Google AMP, Snapchat Discover og andre koncepter, hvor medierne oploader deres indhold på de sociale medier, så brugerne ikke behøver at blive linket til mediernes egne platforme, skaber dybe bekymringer i verdens mediehuse. Det fremgik da mediechefer ved en international udgiverkonference i Italien individuelt blev bedt om at skrive deres største bekymring på en seddel.

Det skriver Mediawatch på baggrund af en artikel i Digiday.

Instant Articles har hidtil været forbeholdt en mindre gruppe medier, men den 12. april bliver Instant Articles åbnet, så alle medier kan deltage. På forhånd har de fleste danske medier afvist konceptet. Men MX har erklæret sig rede til at lægge indhold på IA, så hurtigt det er muligt. Du kan læse mere om Instant Articles i denne analyse, som jeg skrev, da Facebook lancerede konceptet sidste år

LÆS DEN HER

Mediawatch – bag betalingsmur

Læs også