Connect with us

Kurateret

5 steps for building digital products in the newsroom, The Washington Post way

Kig med indenfor hos Washington Post. Avisen er et levende clash mellem hæderskronet, traditionel publicisme og moderne digital mindset i verdensklasse repæsenteret af ejeren, der også skabte Amazon. Før var avisen et “indholdsselskab”, nu er det et “produktselskab”.

Udgivet

den

5 steps for building digital products in the newsroom, The Washington Post way
VÆRD AT LÆSE FORDI

Her får du et interessant kig ind bag Washington Post mure. Avisen er et levende clash mellem hæderskronet, traditionel publicisme og moderne digital mindset i verdensklasse repæsenteret af ejeren, der også skabte Amazon.

HANDLER OM

Washington Post står i den samme digitale transformation, som alle andre store mediehuse i verden. Men Washington Post er særlig lærerig at studere fordi avisen konsekvent går all in i transformationen. For eksempel smider avisen ALT sit Facebook-indhold på de kontroversielle Instant Articles, som de fleste danske aviser indtil videre afviser fuldstændigt.

I denne artikel viser produktchefen rundt på værkstedet – og indleder i øvrigt med at konstatere, at Washington Post ikke længere er et indholdsfirma. Nu er det et produktfirma. I den ligning indgår der en komponent, der hedder forbrugere.

LÆS DEN HER

Journalism.co.uk

Læs også