Connect with us

Data

Top 25: Virallisten oktober 2019

BT er oktober måneds ubestridte mest virale medie med hele otte ud af de 25 mest virale historier

Udgivet

den

Mediernes mest virale artikler i 2019

Hver tredje virale mediehistorie i oktober var skrevet af BTs journalister. Det viser Medietrends virale barometer, der hver måned måler, hvilke medier, der skaber størst engagement på tværs af Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest.

Opgørelsen foretages med data, der leveres af Storyboard.news.

Blandt de 25 mest virale historier sniger Ugebrevet Mandag Morgen sig også ind med en sjælden 14 plads.

Kigger man på mediernes samlede regnskab, er TV2 atter på førstepladsen med hele 1,2 millioner likes, delinger og kommentarer.

Rækkefølgen på listen kan dog ikke sammenlignes med tidligere måneder, TV2 tidligere er blevet målt med fire forskellige url-adresser, nemlig nyheder, sport, underholdning og vejr. Fra og med denne måned slås de fire katagorier sammen til en.

Se Virallisten for andre måneder

Data

Corona får danske medier til at eksplodere på Facebook

Corona fylder alt i det danske samfund lige nu og det afspejles også på Facebook, hvor danskerne engagerer sig som aldrig tidligere

Udgivet

den

Corona får danske medier til at eksplodere på Facebook

Danskerne er ikke overraskende meget optaget af coronakrisen og det afspejles tydeligt på Facebook. Siden corona for alvor erobrede dagsordenen i uge 11 er antallet af likes, delinger og kommentarer til opslag fra danske medier næsten fordoblet.

Det viser en analyse, Medietrends har foretaget af aktiviteten hos 66 danske medier på Facebook.

Det stigende engagement skyldes ikke kun, at medierne er mere aktive og har slået 10-15 procent flere opslag op, men også at danskerne engagerer sig mere end de plejer.

Det kan man aflæse af den såkaldte interaction rate, der indikerer, hvor mange af følgerne, der engagerer sig.

Tallene i interaction rate virker måske små, men det skal ses i forhold til, at de 66 målte medier tilsammen har 6,4 millioner følgere.

De mange ekstra interaktioner skyldes især, at danskerne deler mere end de plejer. Men også emotionelle reaktioner, som SAD, LOVE og ANGRY er steget markant.

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu