Connect with us

Data

Top 50: Virallisten september 2019

Efter at have dykket i nogle måneder er TV2.dk tilbage på førstepladsen som landets mest virale medie

Udgivet

den

Mediernes mest virale artikler i 2019

September var en måned uden virale superhits med flere end 40.000 delinger, likes og kommentarer.

Det viser Medietrends virale barometer, der hver måned måler, hvilke danske medier, der skaber størst engagement på tværs af Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest.

Opgørelsen foretages med data, der leveres af Storyboard.news

Kigger man mediernes samlede bedrifter på de sociale medier i september er der blevet skiftet fem medier ud af top 50 i forhold til juli måned.

Ligeledes er tv2.dk tilbage på første pladsen efter har været distanceret af blandt andet dr.dk i de seneste måneder

Ud ryger:

  • billedbladet.dk
  • helsingordagblad.dk
  • landbrugsavisen.dk
  • seoghoer.dk
  • nostalgi.billedbladet.dk 

Ind kommer:

  • folketidende.dk
  • borsen.dk
  • migogodense.dk
  • mmm.dk
  • madensverden.dk

Sidstnævnte, madensverden.dk, er dog kun på listen fordi de ifølge Storyboard har genpubliceret artikler i september, men er blevet noteret for samtlige interaktioner, artiklerne har modtaget siden de blev udgivet første gang.

Se Virallisten for andre måneder

Data

Corona får danske medier til at eksplodere på Facebook

Corona fylder alt i det danske samfund lige nu og det afspejles også på Facebook, hvor danskerne engagerer sig som aldrig tidligere

Udgivet

den

Corona får danske medier til at eksplodere på Facebook

Danskerne er ikke overraskende meget optaget af coronakrisen og det afspejles tydeligt på Facebook. Siden corona for alvor erobrede dagsordenen i uge 11 er antallet af likes, delinger og kommentarer til opslag fra danske medier næsten fordoblet.

Det viser en analyse, Medietrends har foretaget af aktiviteten hos 66 danske medier på Facebook.

Det stigende engagement skyldes ikke kun, at medierne er mere aktive og har slået 10-15 procent flere opslag op, men også at danskerne engagerer sig mere end de plejer.

Det kan man aflæse af den såkaldte interaction rate, der indikerer, hvor mange af følgerne, der engagerer sig.

Tallene i interaction rate virker måske små, men det skal ses i forhold til, at de 66 målte medier tilsammen har 6,4 millioner følgere.

De mange ekstra interaktioner skyldes især, at danskerne deler mere end de plejer. Men også emotionelle reaktioner, som SAD, LOVE og ANGRY er steget markant.

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu