Connect with us

Data

Top 25: Virallisten november

BT har de mest virale artikler, men Ekstra BLadet er mere flittig på de sociale medier og opnår samlet størst engagement i november

Udgivet

den

Top 25: Virallisten november

November måneds mest virale artikler fra danske medier er lidt af en blandet landhandel. Hverken temaer eller afsendermedier viser noget tydeligt mønster.

Det viser Medietrends virale barometer, der hver måned måler, hvilke medier, der skaber størst engagement på tværs af Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest.

Opgørelsen foretages med data, der leveres af Storyboard.news.

Ser man på mediernes samlede resultater, byder november heller ikke på overraskelser. TV2 ligger som så ofte før i top og lige efter kommer DR.

En observation er dog, at selvom BT typisk har flere virale artikler end Ekstra Bladet, så kommer Ekstra Bladet alligevel ud med en samlet højere score.

En supplerende analyse fra CrowdTangle, der kun viser resultater fra Facebook, peger på, at Ekstra Bladets højere resultat skyldes, at Ekstra Bladet dagligt fodrer Facebook med 34 opslag i forhold til BTs 27.

Ligeledes opnår Ekstra Bladet også et generelt højere engagement på hvert eneste opslag. Deres såkaldte interaction rate er 0.14% imod BTs 0,11%.

CrowdTangles opgørelse dækker dog kun over de opslag medierne selv har slået op. Storyboard tracker alle artikler, medierne har publiceret – uanset om det er mediet selv eller andre, der har delt dem på de sociale medier.

Se Virallisten for andre måneder

Data

Top 25: Virallisten oktober 2019

BT er oktober måneds ubestridte mest virale medie med hele otte ud af de 25 mest virale historier

Udgivet

den

Top 25: Virallisten november

Hver tredje virale mediehistorie i oktober var skrevet af BTs journalister. Det viser Medietrends virale barometer, der hver måned måler, hvilke medier, der skaber størst engagement på tværs af Facebook, Twitter, Linkedin og Pinterest.

Opgørelsen foretages med data, der leveres af Storyboard.news.

Blandt de 25 mest virale historier sniger Ugebrevet Mandag Morgen sig også ind med en sjælden 14 plads.

Kigger man på mediernes samlede regnskab, er TV2 atter på førstepladsen med hele 1,2 millioner likes, delinger og kommentarer.

Rækkefølgen på listen kan dog ikke sammenlignes med tidligere måneder, TV2 tidligere er blevet målt med fire forskellige url-adresser, nemlig nyheder, sport, underholdning og vejr. Fra og med denne måned slås de fire katagorier sammen til en.

Se Virallisten for andre måneder

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu