Velkommen til Medietrends nyhedsarkiv. Hvis du ønsker at få friske nyhedsbreve kan du gratis tilmelde dig det ugentlige nyhedsbrev ved at klikke HER
På din skærm lige nu:
- to skud fra Medietrends
- seks korte nyheder fra medieverdenen
- fem kurser
- et netværk
Godmorgen..
I sidste uge relancerede jeg jo dette nyhedsbrev. Rigtig mange af jer var flinke til at rose og komme med konstruktive forslag 😀 og åbningsraten var rekordhøj med hele 67% og en click through på næsten 30%.
Kliktal er selvfølgelig aldrig alt, men jeg er ikke for fin til at nyde gode data 🍾
Flere mente, at det var dumt, at jeg havde likvideret indholdsfortegnelsen øverst i mailen, som skal minde om, at der også er indhold i den anden ende af mailen. Så den er med igen.
Tak for feedback og god læselyst
Jan
PS: Jeg har en billet til Praudas Festival for nye medier i København den 24. september i overskud. Den vil jeg forære til en af de højt værdsatte personer, der støtter Medietrends med 25 kroner om måneden.
Jeg venter lige lidt med at trække lod, så du også er med i bunken, hvis du har lyst til at blive støttemedlem.
Medietrends
Når læserne er det stærkeste våben
Zetland nåede tirsdag sit foreløbige mål om skaffe 1400 nye medlemmer. Redskabet var deres læsere, som trådte i aktion og skaffede de mange nye medlemmer på kun en uge.
Den metode er også brugt med succes af en række udenlandske medier, der giver ære, omtale og merchandise til kernelæserne mod at de skaffer nye læsere.
Tjek de noget mere kontante amerikanske varianter af ambassadør-modellen.
Q&A: ”Jeg satser på, at kvinderne i målgruppen bliver så optaget af det stærke indhold, at de pusher det til både deres mænd, sønner og døtre”
Ekstra Bladets chefredaktør Karen Bro forlader EB for at lancere et nyt internationalt medie for kvinder på hendes egen alder.
Medietrends har chattet med Karen Bro og forsøgt at presse lidt facts om forretningsmodel, investor, newsroom og lanceringsdato ud af hende.
BRIEF
1. Ny konstitueret ledelse på Bornholms Tidende
Søren Christensen forlader jobbet som ansvarshavende chefredaktør og direktør Bornholms Tidende for at blive chefredaktør på Nordjyske Medier. Han erstattes ind til videre af Kim Eland som administrerende direktør og redaktionschef Nanna Krogh som ansvarshavende chefredaktører – begge er konstituerede.
2. Ny trend? Brands udkommer på kinesisk
Hvem har ikke ærgret sig over det lille danske mediemarked? Måske man skulle overveje at gå i Penske Medias fodspor og prøve kræfter med verdens største mediemarked, der tæller 1,3 milliarder kinesere. Penske Media vil fremover udgive Variety og WWD i Kina
3. The Financial Times indfører afstemninger i nyhedsbreve for at fastholde læsere
Finansavisen griber nye metoder i brug for at få flere læsere til at interagere med deres nyhedsbreve. Siden marts har nyhedsbrevene haft 27 afstemninger om aktuelle spørgsmål. Svarresultaterne er bragt dagen efter. Forsigtige tal tyder på, at metoden virker.
4. A4 Medier lancerer medie om arbejdsliv
Vores arbejde fylder enormt og derfor lancerer A4 Medier nu et nyt medie, som skal bidrage til at forbedre arbejdslivet. Det sker i form af et betalt nyhedsbrev, der udkommer to gange om ugen.
5. BTs nye strategi har næsten fordoblet trafikken
Mens alle andre satser på brugerbetaling er BT gået all in på annoncebetalt journalistik. Det kræver millioner af klik og derfor er ledelsen stolte over, at de næsten har fordoblet trafikken på kun et år og i sidste regnskabsår leverede et overskud på 40 mio. kr.
6. Femina giver gratis yoga på Youtube 🧘🏻♀️🧘♂️
Det er “jobs to be done”, når Femina nu lancerer yoga-projektet “Hverdags Yoga med Karen”. Karen Pallisgaard vil hver uge udsende nye video med øvelser på 25-30 minutter.
Giver du kaffe?
Hvis du er glad for Medietrends, kan du blive medlem og være med til at støtte udgivelsen. Al støtte går til at gøre Medietrends bedre.
Medietrends har valgt ikke at have betalingsmur, for når det handler om udvikling, inspiration og nye tanker, er det vigtigere at nå ud til mange medieinteresserede end til få med råd til dyre abonnementer.
Men det koster stadig tid og penge at udgive, så derfor er det muligt at være frivilligt medlem – endda ganske billigt.
For 25 kroner om måneden kan du blive et højt elsket medlem.
Som ven af Medietrends modtager du den årlige Medietrends-rapport før alle andre.
Og lige i denne uge bliver der også trukket lod om en billet til Praudas Festival for nye medier.
Klik her hvis du har lyst til at støtte