Connect with us

Original

Se live, hvem der erobrer de sociale medier på Folkemødet

Udgivet

den

I de kommende dage, kan du få lov at kigge med på Medietrends CrowdTangle dashboard over aktiviteten på Folkemødet.

Her kan du se, hvilke opslag på Twitter, Facebook og Instagram, der performer bedst lige nu på Folkemødet. Du får bedst overblik ved at se dashboardet på en stor skærm. Men det virker også på din smartphone.

KOM TIL DASHBOARD HER 

(Vær tålmodig, det kan tage lidt tid at loade)

Dashboardet er indstillet til at måle opslagene efter begrebet overperformance. Det betyder, at opslagene måles efter om de modtager flere interaktioner, end afsenderen normalt gør. Det er den bedste indikation på, at et opslag er ved at gå viralt.

Når der står 5,89 under opslaget, betyder det, at opslaget får 5,89 gange så mange interaktioner, som profilen normalt opnår

Hvis du klikker på tandhjulet øverst i de tre kolonner, kan du ændre måleenheden til for eksempel totale interaktioner. På den måde ser du de opslag, der får allermest opmærksomhed på Folkemødet lige nu.

Du kan naturligvis scrolle i hver kolonne.

Hvis du genindlæser din browser, vender du automatisk tilbage til de indstillinger, som dashboardet havde fra begyndelsen.

CrowdTangle har mange flere funktioner end den overvågning og benchmark, du kan se i dashboardet. Det er også et meget effektivt værktøj til at finde solohistorier, kilder og unikt billedemateriale.

Hvis du er nysgerrig på CrowdTangle er du velkommen til at ringe til mig på 23384210 eller finde mig på Folkemødet.

I efteråret holder jeg et kursus i redaktionel udnyttelse af CrowdTangle – Det kan du læse mere om her.

Læs også