Connect with us

Original

Sådan slipper Medietrends uden om Facebooks algoritme

Nu kan du få notifikationer fra Medietrends når der er nyt. På den måde slipper du for at Facebook bestemmer om du skal modtage nyt fra Medietrends eller ej

Udgivet

den

Facebook og Twitter er – ligesom for de fleste andre medier – utrolig vigtige for Medietrends. Dels er de platformene, der lægger rum til spændende debatter om Medietrends indhold, men nok så vigtigt, er de også kilder til utrolig megen trafik – det vil sige læsere.

Men selvom Facebook er Medietrends største trafikkilde, er det en usikker og ustabil kanal. Det skyldes, at livsnerven mellem Medietrends venner på Facebook og Medietrends er styret af den berømte algoritme. En algoritme, der er indstillet til hele tiden at fodre Facebooks brugere med det, der er størst sandsynlighed for, at de reagerer på.

I den konkurrence taber Medietrends opslag ofte til fordel for opslag fra familien og venner, og mange artikler fra Medietrends dukker aldrig op hos, dem der ellers har sagt ja til at følge Medietrends.

For at skabe en driftsikker forbindelse til jer, der gerne vil vide, at der er nyt på Medietrends, selvom Facebook hellere vil vise jer noget andet, lancerer Medietrends nu en notifikations-service. Du kender sikkert teknikken fra diverse aps på din smartphone. Medietrends notifikation er dog knyttet til den almindelige webside.

Første gang, du kommer ind på Medietrends vil der derfor poppe en lille boks frem i øverste venstre hjørne, som spørger om du vil modtage nyheder fra Medietrends.

Afhængig af om du er på en Chrome, Firefox eller Safari-browser vil boksen se forskellig ud og bruge varierende formuleringer. På Chrome står der for eksempel om du vil modtage underretninger.

Hvis du svarer ja, vil du fremover få et virtuelt prik på skulderen, når Medietrends bringer nyt – max en gang om dagen. Normalt sjældnere. På den måde, kan du være sikker på ikke at gå glip af noget på grund af en algoritme, der har andre planer end dig.

 

I nederste venstre hjørne af Medietrends side er der et rødt ikon. Hvis du klikker på det, kan du altid afmelde tjenesten.

På det røde ikon, kan du også altid tilmelde dig, hvis du har fortrudt, at du har afmeldt dig.

Håber du får lyst til at tilmelde dig og bliver glad for notifikationerne.

 

Læs også