Connect with us

Kurateret

Nyt medie vil ikke satse på SoMe

Her skal kvaliteten skaffe varige og loyale læsere, som finder vej til indholdet uden hjælp fra Facebook og andre. Måske kan nyt amerikansk medie inspirere danske medier, der også kæmper mod den stigende dominans fra de sociale medier.

Udgivet

den

Nyt medie vil ikke satse på SoMe
VÆRD AT LÆSE FORDI

Langt de fleste digitale medier henter flere og flere af deres læsere fra de sociale medier. Men når amerikanske The Outline snart går i luften er det med en erklæret målsætning om, at hovedparten af trafikken (på 10-15 millioner brugere) skal hentes ind direkte gennem fordøren.

HANDLER OM

Som mange andre i mediebranchen er chefredaktøren for det kommende The Outline, Joshua Topolsky, nået frem til en erkendelse af, at fremtiden ligger i kvalitetsklik, kvalitetsannoncer, kvalitetsindhold og kvalitetslæsere.

Derfor skal hans kommede medie, der fokuserer på politik, magt, kultur og fremtid, ikke løbe efter de lette virale klik eller for den sags skyld lefle for de sociale medier. I stedet skal der kæmpes for at opbygge et så lækkert brand, at brugerne kommer af sig selv.

Det lyder naturligvis faretruende naivt og banalt, men i en tid, hvor de sociale medier får større og større magt og ændrede medievaner på grund af stigende mobilbrug udtynder mediernes direkte kontakt med brugerne, skal man være ualmindelig hovskisnovski for ikke at interessere sig for nye forsøg på at knække den kode.

Jeg vil derfor glæde mig til at se, hvor The Outline tager udfordringen op. Jeg kender ikke så meget til Topolsky, men han har vist nok et godt ry overthere. Så indtil videre har jeg signet op på deres nyhedsmail.

LÆS HER

Wall Street Journal

Læs også