Connect with us

Kurateret

Tendens-rapporten der er bibel i Sillicon Valley

Alt i Silicon Valley står stille, når Mary Meeker udsender den årlige omfattende rapport om tendenser og status på internettet.

Udgivet

den

VÆRD AT LÆSE FORDI

Alt i Silicon Valley står stille, når det amerikanske venture capital hus Mary Meeker udsender deres årlige omfattende rapport om tendenser og status på internettet.

HANDLER OM

Mary Meeker har netop udsendt 213 slides med fakta og data om stort set alt på internettet. Det er en stor mundfuld, og jeg har ikke læst alt. Men der er masser af fakta om udviklingen på de sociale medier, annonceomsætning, tidsforbrug, digitale generationsportrætter og ad blocker-eksplosion.

På side 45 faldt jeg over et spændende diagram, der sammenligner annonceomsætning på de forskellige medieplatforme (print, tv, radio, mobil o.s.v) med platformenes andel af den samlede trafik.

Den viser ikke overraskende, at mobil er voldsomt underernæret, mens især print fortsat suger annoncekroner til sig, der er imponerende stort i forhold til, hvor mange der bruger print.

LÆS HER

KPCB

 

Læs også