Connect with us

Kurateret

Fire ud af ti aner ikke hvilke medier de læser på de sociale medier

Mediernes brand er ikke en bitcoin værd, hvis læserne ikke opdager om de klikker på Politiken eller Berlingske. Til gengæld er indholdet i centrum.

Udgivet

den

Fire ud af ti aner ikke hvilket medier de læser på de sociale medier
VÆRD AT LÆSE FORDI

Mere og mere af mediernes trafik kommer via de sociale medier – hvis ikke læserne opdager om det er Politiken eller Berlingske, smuldrer brandet.

HANDLER OM

Når brugerne på de sociale medier klikker på mediernes opslag er der hele 43 procent, der ikke lægger mærke til, hvilket medie, de læser. De viser en ny undersøgelse, der desværre ikke skelner mellem de sociale medier.

De fleste medier ønsker naturligt nok at værne om deres brand, og det er nok de færreste, som synes, at de 57 procent, der bemærker mediets navn, er godt nok. Problematikken skærpes yderligere af, at en stigende mængde indhold (distribueret indhold – Facebook Instant Articles m.v.) læses direkte på de sociale medier, hvilket udvisker mediernes brand endnu mere.

Når læserne ser journalistikken direkte på det sociale medie vil de enkelte mediers særkende i form af design og look-and-feel i endnu højere grad ensrettes og udviskes. Tjek selv de efterhånden mange medier på Instant Articles.

Hvis man ser det positive i situationen, må det være, at mange læsere dermed fokuserer mere på indholdet end på indpakningen og vaner med at læse faste medier. Det giver øget potentiale til opstarts medier og tvinger alle medier til at yde det bedste..

LÆS HER

Digiday

Læs også