Connect with us

Kurateret

Sådan fik Le Figaro læserne til at fjerne ad blocker

Syv førende franske medier gennemførte i sidste måned en koordineret aktion imod ad blockere. Medierne anvendte forskellige metoder, men gennemførte kampagnen samtidig. Le Figaro valgte en blid metode.

Udgivet

den

Sådan fik Le Figaro læserne til at fjerne ad blocker
VÆRD AT LÆSE FORDI

Ad blockere er en kæmpe trussel mod mange mediers økonomi. Men her er gode resulter til inspiration.

HANDLER OM

Syv førende franske medier gennemførte i sidste måned en koordineret aktion imod ad blockere. Medierne anvendte forskellige metoder, men gennemførte kampagnen samtidig. Lidt ligesom svenske medier er ved at planlægge.

Læs Svensk fællesfront mod ad blockere

Le Figaro valgte en blid metode mod de cirka 20 procent af deres læsere, der har ad blockere. For hver klik læserne foretog, blev siden langsomt mere og mere utydelig for til sidst at være helt ulæselig. Chikanen blev fulgt op af en opfordring til at fjerne Le Figaro fra ad blockeren – det valgte 20 procent at gøre.

Samtidig valgte 5 procent at betale for en premium adgang helt uden annoncer.

Her hjemme viser undersøgelser, at 31 procent af internetbrugerne har ad blockere installeret.

LÆS HER

Digiday

Læs også