Connect with us

Kurateret

Mad er den nye kattekilling

New York Times og Buzzfeed skovler læsere ind med madvideoer. De korte Do It Yourself-videoer er så populære, at nye temaer som sundhed, bolig og film er på vej.

Udgivet

den

Mad er den nye kattekilling
VÆRD AT LÆSE FORDI

New York Times og Buzzfeed gør det – skovler læsere ind med madvideoer.

HANDLER OM

Korte, lækre, æstetiske og appetitvækkende mad-videoer ser i øjeblikket ud til at være opskriften (undskyld) på viral succes. New York Times har fem millioner brugere om måneden på deres Cooking-vertikal, og i følge denne artikel fra Linkedin Pulse, fik Buzzfeed, der ellers er kendt for lister med nuttede katte, i januar tre milliarder views på deres facebookside for mad-videoer, kaldet Tasty.

Det er astronomiske tal, og det har da også givet New York Times så megen appetit (undskyld igen) på ideen om DIY-videoer (Do It Yourself), at de ifølge deres seneste opfølgning på deres berømte innovationsrapport, nu planlægger at udvide med flere initiative til at hjælpe læserne i hverdagen. Det kommer bl.a til at være sundhed, bolig og ejendomshandel, film og tv.

LÆS HER

LinkedIn Pulse

Foto: esimpraim/Flickr

Læs også