Connect with us

Kurateret

Medier afslører hvordan det virkelig er at være på Facebook Instant Articles

Både og og lidt bob bob, lyder status fra de medier, der som de første hoppede på Instant Articles. Snart åbnes det kontroversielle koncept for alle.

Udgivet

den

Medier afslører hvordan det virkelig er at være på Facebook Instant Articles
VÆRD AT LÆSE FORDI

Facebook Instant Articles er en gamechanger i medieverden

HANDLER OM

Om mindre end en måned (den 12. april) åbner Facebook op for at alle kan anvende det kontroversielle koncept, Instant Articles. Det går ud på, at udgiverne oploader deres indhold til Facebook og lader læserne nyde det på Facebook.

Det giver en suveræn brugeroplevelse og man slipper for lange loadetider. Til gengæld mister medierne den tætte kontakt med brugerne og muligheden for at friste med andre tilbud fra mediet er begrænset. Det er der allerede skrevet tusindvis af analyser og artikler om. Læs fx min egen, som jeg skrev umiddelbart efter Facebook lancerede Instant Articles for ti måneder siden.

Til gengæld har det ligget i kortene, at Instant Articles skal forbedre mediernes økonomi og booste udbredelsen. Men hvordan er det egentlig gået hos nogle af de første medier, som sprang på for 10 måneder siden?

Både og og lidt bob bob, lyder det i denne status-artikel.

LÆS HER

Business Insider

Læs også