Connect with us

Kurateret

How The New York Times, Vox and other publishers adopt a product approach to news

Produkt – cocktail af redaktionelle, kommercielle og teknologiske kompetencer – er det nye sort i mediebranchen.

Udgivet

den

How The New York Times, Vox and other publishers adopt a product approach to news
VÆRD AT LÆSE FORDI

Produkt – cocktail af redaktionelle, kommercielle og teknologiske kompetencer – er det nye sort i mediebranchen.

HANDLER OM

Der går ikke en dag uden, at progressive mediefolk snakker om produkter. Det er ny lingo og kan fra tid til anden dække over lidt forskellige ting. Men det handler altid om, at læserne, seerne og lytterne er i fokus, at man tolker sit indhold lidt bredere end “bare” indhold.

Oftest handler “produkt” dog om, at de redaktionelle kræfter samarbejder tæt med de kommercielle og teknologiske kræfter for at levere det bedste output til brugerne, som man kan tjene penge på.

I denne artikel zoomes der ind på erfaringerne fra New York Times, Vox og Qz.com og Financial Times.

LÆS DEN HER

Digiday

Læs også