Connect with us

Original

10 tendenser der vil præge medierne i 2021

Medietrends vurdering af tendenser, der dominerer medierne i 2021, er klar

Udgivet

den

Stærke personlige stemmer, nye kommercielle og kontroversielle produkter, flere nyhedsbreve og mikromedier.

Det er nogle af de ti tendenser, som Medietrends vurderer vil komme til at dominere medieverden i 2021.

De ti medietendenser udgives i et 14 sider whitepaper, der frit kan downloades af nuværende og kommende modtagere af nyhedsbrevet, der udkommer hver torsdag. Tilmelding kan ske på dette link.

Medietendenserne trykkes også i et mindre oplag med 28 sider, der distribueres af de tre sponsorer af udgivelsen, Danske Medier, DMJX og Dansk Journalistforbund.

Medlemmer af Medietrends (25 kroner om måneden) samt medlemmer af Medietrends Netværk får også tilsendt trykte eksemplarer.

De 10 tendenser er:

  • Personlige stemmer sælger
  • Kvalitets mikromedier blomstrer
  • Woke og wake up – nye erkendelser om repræsentation
  • Brugerne i centrum
  • Automatisering bliver hverdag
  • Virkeligheden bliver relativ
  • Nyhedsbreve fortsætter succes
  • Frivillige betalinger
  • De gode, faste medievaner
  • Kommerciel omkalfatring

Hvis du allerede er tilmeldt nyhedsbrevet kommer Medietrends 2021 helt automatisk til dig. Men ellers er det et godt tidspunkt at bestille nyhedsbrevet.

Læs også