Connect with us

Original

Medietrends 2019

Mediebranchen står aldrig stille og det kommer den heller ikke til i 2019. Her er otte bud på tendenser, der vil præge 2019

Udgivet

den

Medietrends 2019

(Medietrends har netop udgivet et whitepaper på 12 sider med bud på tendenser, der vil præge medierne i 2019. Indtil nytår er det kun tilgængeligt for abonnenter af Medietrends ugemail. Men her får du en kort smagsprøve og hvis du har lyst til at tilmelde dig ugemailen, sender vi omgående hele rapporten.)

Mediebranchen står aldrig stille og det kommer den heller ikke til i 2019. Men en lang række tendenser, som har gæret i flere år, er nu så modne, at 2019 bliver året, hvor de for alvor kan komme fra tegnebrættet og frem på forsiden.

2019 kan lige nu ligne et konsolideringens år, men når vi i fremtiden kigger tilbage, kan det blive året, hvor vi så flere nye virkeligheder tage fart.

Her er otte tendenser som vil præge det kommende år – og formentlig årene derefter:

Redaktørerne skal genopfindes
Less is more
Robotjournalistik modnes
Lydbølgen vokser
“Hvad udad tabes, skal indad vindes”
Nye alternative betalingsstrømme
Nichekrig?
Kunstig intelligens

Læs også