Connect with us

Original

Medietrends 2019

Mediebranchen står aldrig stille og det kommer den heller ikke til i 2019. Her er otte bud på tendenser, der vil præge 2019

Udgivet

den

Medietrends 2019

(Medietrends har netop udgivet et whitepaper på 12 sider med bud på tendenser, der vil præge medierne i 2019. Indtil nytår er det kun tilgængeligt for abonnenter af Medietrends ugemail. Men her får du en kort smagsprøve og hvis du har lyst til at tilmelde dig ugemailen, sender vi omgående hele rapporten.)

Mediebranchen står aldrig stille og det kommer den heller ikke til i 2019. Men en lang række tendenser, som har gæret i flere år, er nu så modne, at 2019 bliver året, hvor de for alvor kan komme fra tegnebrættet og frem på forsiden.

2019 kan lige nu ligne et konsolideringens år, men når vi i fremtiden kigger tilbage, kan det blive året, hvor vi så flere nye virkeligheder tage fart.

Her er otte tendenser som vil præge det kommende år – og formentlig årene derefter:

Redaktørerne skal genopfindes
Less is more
Robotjournalistik modnes
Lydbølgen vokser
“Hvad udad tabes, skal indad vindes”
Nye alternative betalingsstrømme
Nichekrig?
Kunstig intelligens

Original

New York Times læsere donerer abonnementer til 3 mio. skoleelever

Flere end 30.000 donorer betaler for at amerikanske skoleelever kan læse nyheder gratis.

Udgivet

den

Siden 2017 har New York Times opfordret deres læsere til at støtte en kampagne, der giver gratis abonnementer til elever på amerikanske folkeskoler.

Kampagnen har netop rundet skoleelev nummer 3 million, meddeler avisens chef for abonnementsvækst, Hannah Yang.

Mens avisen generelt har framet kampagnen som et demokrati- og anti fake newsprojekt, har abonnementschefen mest blik for kontakten til nye generationer af læsere.

“We already have high retention, but I think this could make it almost bullet proof,”

Det ene gode formål udelukker dog ikke det andet, og det har flere end 30.000 donorer nu erklæret sig enige i. De fleste har doneret cirka 50 dollars, men en enkelt anonym donor har smidt hele 1 million dollars.

Et bidrag på mellem 25 og 50 dollars er nok til at give alle elever i en klasse et digitalt abonnement for et helt år. Og for hvert abonnement, der er blevet betalt af læserne, har New York Times doblet op med et til.

På den måde er de 3 millioner unge abonnenter fordelt på 4000 folkeskoler i USA blevet nået.

Læs mere hos Axios eller støt kampagnen her.

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu