Connect with us

Original

Nyt dansk ungdomsmedie træder ud af beta

Koncentrat.dk, som i efteråret 2016 modtog knap tre millioner i etableringsstøtte fra Kulturstyrelsen, er efter en lang udviklingsfase nu gået endelig i luften. 

Udgivet

den

Nyt dansk ungdomsmedie træder ud af beta

Koncentrat.dk, som i efteråret 2016 modtog knap tre millioner i etableringsstøtte fra Kulturstyrelsen, er efter en lang udviklingsfase nu gået endelig i luften.

Koncentrat henvender sig primært til unge i 13-16-års alderen og  producerer, som navnet mere end antyder, koncentrater af nyhedstrømmens mange temaer. Koncentraterne er opbyggede med et passende antal cards, der uddyber hver sin vinkel eller perspektiv til temaet. Da målgruppen, og forretningsmodellen, er skolernes afgangsklasser, er hvert koncentrat designet, så det bedst muligt passer til, at lærere kan anvende det som undervisningsmateriale.

Koncentrat har været igennem en lang beta-fase, hvor de har udforsket det helt særlige område, som de har kastet sig over. Designmæssigt har holdet bag Koncentrat derfor også udviklet sitet en del undervejs i betaperioden og ud er kommet et meget friskt og levende udtryk, som formentlig vil blive taget godt imod af målgruppen.

Altinget meddelte for kun to måneder siden, at de også planlægger et medie for samme målgruppe. Et projekt, de også har modtaget knap tre millioner kroner til fra Kulturstyrelsen. Dette vil formentlig blive lanceret til sommer.

JP/Politikens Hus udgiver Format, som henvender sig til den lidt ældre gruppe af unge.

Se og læs Koncentrat.dk

Læs også