Connect with us

Original

Medierne gav Anna Mees shitstorm 83 gange mere fokus end hendes politik

Seks ugers shitstorm gav mere omtale end seks år som borgmester. Sådan ser mediernes Facebookregnskab ud for eksborgmester, Anna Mee Allerslev

Udgivet

den

Medierne gav Anna Mees shitstorm 83 gange mere fokus end hendes politik

Seks ugers shitstorm gav mere omtale end seks år som borgmester. Sådan ser mediernes Facebookregnskab ud for den nu afgåede københavnske borgmester, Anna Mee Allerslev (Rad.V).

Det viser Medietrends optælling af Facebookopslag fra danske medier før og efter den shitstorm, der netop har ført til den radikale borgmesters fald.

Fra den januar-dag i 2011, hvor Anna Mee Allerslev overtog posten fra partifællen Klaus Bondam og frem til dagen efter hendes afsked, har medierne i alt slået 392 opslag op på Facebook om hende.

155 af de danske mediers Facebookopslag blev bragt i løbet af de 2444 borgmesterdage, der gik, før møgsagen blev udløst med en BT-artikel den 12. september.  237 blev bragt i hendes sidste 45 dage på Rådhuset.

Omsat til Facebookopslag per dag betyder det, at den shitstorm-faktor, der ramte Anna Mee Allerslev var på 83. Det vil sige, at hendes shitstorm gav hende 83 gange så meget medieopmærksomhed på Facebook, som hendes politiske arbejde før sagen.

BT, der er gået forrest med de afsløringer, der endte med at føre til Anna Mee Allerslevs fald, har lavet 21 opslag om hende under krisen. I de mere end seks en halvt år der gik forud, lavede BT 3 Facebook-opslag om hende.

Berlingske er dog topscorer med 27 opslag under krisen, der varede i alt seks en halv uge.


Opgørelsen er foretaget ved hjælp af CrowdTangle, der er et værktøj til at monitorere Facebook-aktivitet. Alle opslag fra medier, der indeholder ”Anna Mee” i perioden er analyseret. Ud over dem, findes der formentlig en række opslag, som handler om Anna Mee Allerslev, men som ikke har indeholder søgetermen, og som derfor ikke er blevet afdækket.

Original

Medietrends otte bud på 2020

Whitepaper: Superfans i centrum, robotvideo, etik, gode vaner, indbakketræthed og andre tendenser, der præger medierne i 2020

Udgivet

den

Medietrends otte bud på 2020

Vi nærmer os 2020 og det betyder, at Medietrends for fjerde gang kigger ud i fremtiden.

Det er der kommet et whitepaper på 12 sider ud af, som du kan downloade, når du har lyst.

Medietrends 2020 er kun for modtagere af Medietrends ugentlige nyhedsbrev. Du modtager whitepaperet, når du tilmelder dig. Hvis du allerede er tilmeldt, har du modtaget Medietrends 2020 torsdag morgen – kig evt i spamfiltret.

Læs hvad du kan forvente af 2020

  1. Superfans i centrum
  2. Nyhedsbreve nærmer sig indbakke-træthed
  3. De gode regelmæssige vaner
  4. Skræddersyet nyhedsmix/personalisering
  5. Robotartikler og robotvideo kan tænde etisk debat
  6. Et virvar af indtægtskilder
  7. Omstilling kræver alle mand på dækket
  8. Betalingsvægge kan udfordre sammenhængskraft

Medietrends 2020 udgives med støtte fra Dansk Journalistforbund, Danske Medier og DMJX.

Læs resten af artiklen

Andre læser lige nu