Connect with us

Kurateret

The Economist hopper på Snapchat Discover

Det er lidt af et paradigmeskifte, når det knastørre, britiske magasin nu hopper på Snapchat Discover ved siden af Vice, MTV, Buzzfeed og andre med ungt mindset.

Udgivet

den

The Economist hopper på Snapchat Discover
VÆRD AT LÆSE FORDI

Det er lidt af et paradigmeskifte, når det knastørre, britiske magasin nu hopper på Snapchat Discover ved siden af Vice, MTV, Buzzfeed og andre med ungt mindset.

HANDLER OM

The Economist, der første gang udkom i 1843, og som af de fleste er mest kendt som et printmagasin med barberbladstyndt papir, subtile og mærkelige rubrikker og læserbreve fra præsidenter og CEO’s, er igang med en interessant transformation.

Derfor hopper The Economist nu også på Snapchat Discover, som er Snapchats koncept for distribueret indhold.

Lidt over 20 medier har en aftale med Snapchat om at levere unikt indhold, som så til gengæld får en fremtrædende placering.

Snapchat er som bekendt platformen, der har et fast greb i de unge. The Economists sats på Snapchat skal derfor dels ses som en brandinvestering for at nå ud til et nyt publikum, og dels som en langtidsinvestering, så de unge kender The Economist, når de en dag får lyst til seriøs samfundsjournalistik.

Jeg har bemærket, at The Economist også er meget aktiv på medium.com og i forbindelse med mit fellow-projekt på SDU, vil jeg nu undersøge om, at The Economist i virkeligheden er i gang med en større strategisk omkalfatring.

Du kan se mere om mit projekt her

LÆS HER

Digiday

Læs også