Connect with us

Kurateret

Bare fordi din forretningsmodel er smadret, hjælper det ikke, at du outsourcer den til Facebook

Bloomberg CEO, Justin B. Smith, forstår ikke de mange medier, der overlader deres indhold til Facebook og andre. De bør stoppe op og grundigt overveje, hvad der foregår.

Udgivet

den

Bare fordi din forretningsmodel er smadret, bliver den ikke bedre af, at du outsourcer den til Facebook
VÆRD AT SE FORDI

Her er en medieboss, der går imod strømmen – ihvertfald den amerikanske.

HANDLER OM

Bare fordi din annoncebaserede, digitale forretningsmodel er smadret, bliver den ikke bedre af, at du outsourcer den til Facebook. Det mener CEO Justin B. Smith fra business og finansimperiet Bloomberg.

Han har derfor svært ved at forstå mange mediers travlhed med at publicere deres indhold på tredjeparts platforme, som for eksempel Facebook. Istedet burde de tage en pause og tænke sig om.

Justin B. Smith understreger dog, at det er let for ham at indtage det synspunkt eftersom Bloomberg ikke er afhængig af de sociale medier. Han bliver derfor spurgt, hvad han ville gøre, hvis han fik 75 procent af sine læsere fra Facebook.

“Jeg ville være bekymret”, lyder det korte svar.

De første ti minutter handler om den topaktuelle debat om distribueret indhold, mens de sidste 20 minutter er mere generelle om medieøkonomi og Smiths vurdering af, hvad der skal til for at overleve.

SE HER

Enten øverst her eller hos Digiday

Læs også